20100119

Shopping stopp

God förmiddag!
En väldigt blöt tisdag slöar sig fram i detta huset.
Inte en endaste plan finns i sikte och med en bil som inte startar, så lär det ju inte bli några inpuls ideèr heller....ifs så står lillbilen och har inte heller så mycket för sig.....men med en baslåda i stl stor i bagaget så bjuder det inte in till så mycket shopping kassar precis.
Men å andra sidan så har ju Janeth ådragit sig strikta shopping ordrar........eller rättare sagt så ska ju Janeth vända och vrida på varenda litet öre en tid framöver. För hon ska ju nämligen börja plugga snart, eller rättare sagt så ska hon avsluta sina påbörjade USKA studier och få sin behörighet på papper.
Spännande men en smått skrämmande framtid är nu alltså utstagad för 5 barnsmamman, jag är ju i ärlighetens namn inte super sugen på att plugga med barnen hemma.......men sammtidigt så har jag ett stort sug efter att få bli klar och det hade ju varit toppen om jag var det till sommaren. Jag får väl helt enkelt ta ett steg i taget och hålla tummarna för att kvällarna blir min nya studietid........ni vet kvällarna då allt plock, tvätt och annat ska fixas & donas med ;)
Nu har sambo åkt iväg till kvällsskiftet......Philip & Izabell slötittar på tv:n efter en långpromenad ute i ett töigt väder. Simon sover middag och det är strax dags för att välkommna storebror Alexander hem igen. Han har haft en kort skoldag idag, slutar vid 13 och är hemma 13.20 med bussen......troligen har han en mage som skriker efter lite välbehövlig mellisfika och en stunds lugn och ro innan det är dags för läxläsning.
Nu är det alltså hög tid för Janeth att bege sig ner till köket och plocka fram lite fika.
Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Låter spännande. Vad var det du läste?
    Kanske skulle vi slå våra shopping påsar samman. Eller rättare sagt frånvaron av dem...jag är nämligen alldeles för slösaktig.
    Vågar knappt säg ordet köpstopp...eftersom jag nästan kan benämna mig shoppaholic, skratt. Men ett försök ligger på bordet & nu ska jag bar slå min egen näve i bordet & bättra mig! Skratt.
    Ha en bra dag utan shopping.Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Inte behöver man nån bil för att shoppa heller! Du har väl dator ;)

    Ja jag fick låsa upp den för att kunna tävla. Annars kunde jag inte länka till inlägget..

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails