20100112

Lurad

God morgon.
Det här med att städa ut julen är ju inte så "bara", för med barn som vill hinna leka med alla små tomtar innan de ska packeteras och läggas undan i källaren......... då tar det ungefär 1 hel dag och då är det bara tomtarna som hunnit plockas bort.
Men sen är det faktiskt smått ledsamt när man väl står där och plockar bort allt "mys"
då är det nästan så att man längtar till nästa jul på en gång........men om jag känner mig själv rätt så kommer jag snart att stå där med julpyntet igen & helt enkelt undra vart året tog vägen ;)

Inga nya blommor blev det igår, vi dissade bilkörning och tog oss en lekstund i snöhögarna i stället. Vi(läs jag) trodde ju att det skulle vara behaglig utelektemperatur med bara 2 minusgrader........men oj vad vi(läs jag) blev lurade. Den isande vinden gjorde ju att det kändes kallare än kallast......men vi härdade ut i en halvtimme......eller rättare sagt så tror jag att mina små snömonster lätt hade kunnat vara ute längre.......det var deras klena mamma med norrländskt blod som frös och ville in till värmen igen :(


Och som ni kanske redan förstår så kommer även vår tisdag att innehålla mycket "plocka undan julen timmar".
Troligen så kommer detta att varvas med lek, bus, måltider och ett och ett annat blöjbyte.


Men först så är det dags att läsa morgontidningen.......

Trevlig tisdag på er alla :))

2 kommentarer:

  1. Så söt han är...det ska börjas i tid. Kan Du inte ha julpyntetkvar? ;) det är ju snart jul igen, que?

    Tack för dina goa ord hos mig. Blir alltid lika glad av dina inlägg & kommentarer.
    Sv: Händige mannen...hmmm diskutabelt. Han är bättre på att laga bilar om jag säger så.Passande med tanke på hur han kör, ler.

    Ha en mysig tisdag ni med så ses vi snart.Kramar Milla

    SvaraRadera
  2. Haha, jo men visst.....i ärlighetens namn så kan man hitta någon kvarglömd tomte ända in i mars......
    O gofisen på bilden är helt betuttad i att få bläddra i varje tidning som kommer innanför dörren :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails