20100118

Vardag igen

Måndagen är i fullan gång, en helt vanlig efterlängtad måndag.
Jag råkar ju tycka att måndag är en utav veckans bästa dagar. Då är det dags för vardagsvanor & dom där vanliga sysslorna. Och eftersom jag INTE hann med alla dammiga vrår och alla plockiga saker som skulle på plats igår......så fortsätter jag alltså idag.
Sambo jobbar kväll hela veckan, vilket innebär att han är hemma hela långa förmiddagen. Barnen små njuter i fulla muggar utav att äga pappa och mamman i huset får massor gjort och jag kan inte annat än att njuta. Sen att det som med allt annat finns en baksida......elda, handla, laga mat, natta, läxor m.m. allt sånt som måste fixas på eftermiddagen och kvällen.......ja det får man försöka att bortse ifrån.
IDAG snöar det här.......vilket det kanske gör på flera håll i landet??.......men super härligt för barnen som absolut inte har fått nog utav vårt vinterland ännu.
Så troligen kommer den här måndagen se ut som många andra dagar i vår vardag. dvs många ute timmar i pulkabacken. Men det är ju härliga timmar som innebär mycket lek och väldigt trötta barn på kvällen.
Men NU är det dags att återvända till dammsugandet en stund till....trevlig måndag på er alla!

3 kommentarer:

  1. Ja här snöar också för fullt men då Tindra dock eför liten för att lek i snön så får vi nöja oss med en liten tur med vagnne senare dock lite svårt att köra med den nu när det e fullt med snö på gångbarnan saknar er alla hoppas vi ses snart hälsa dom små kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det är nog bäst att jag slänger ut dammsugaren på en guidad tur genom huset jag med & ikväll är det fam Annorlunda igen..kul. såg att du följer en av mammorna sedan tidigare. Ha en skön måndag, kram Milla

    SvaraRadera
  3. Jaaa :) måndagar ÄR veckans bästa dag.
    Ha de bra. Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails