20090621

Dop & midsommar rester

Så där ja, då är nästan hela midsommar helgen till ända. Många börjar säkert sin semester i morgon och det ser ut som om vi kommer få ett toppen väder idag :))


Det var som sagt dop nere i Sölvesborg igår och jag kan ärligt erkänna att jag helst ville vända bilen hem igen när vi halvvägs ner i Blekinge möttes utav värsta tänkbara skitvädret ur
"Dop i Trädgården" synpunkt ;)
Men trotsade vädergudar och alla svarta moln som omgav vår bil.
Och nu efteråt kan jag lugnt säga att jag ångrar inte att vi åkte ända ner. Precis innan vi landade hos Caroline så öppnade sig himlen återigen för att släppa ner en ordentlig regnskur, men sen blev det super soligt och varmt!
Så dopet blev inte bortregnat eller bortblåst, i stället blev det ett snabbt och smidigt dop med en präst som verkligen chockade mig ;))

Jag hade ju trott att prästen skulle komma i "vanliga" prästkläder! Så kommer det en helt "vanlig" tjej med svart skinn jacka, svartmönstrad kjol och leggings.
Super söt och väldigt lättsam och trevlig.......kanske skulle hyra in henne om det skulle bli fler dop att planera i denna familjen :O
Själv har vi alltid haft dop i låååånga bemärkelser där det har varit i kyrkan och då helst i mitten utav både gudstjänstar och nattvard.
Efter dop, fika och paketöppning så var det åter dags att vända bilen hem till sambo & Philip som hade valt att stanna hemma för att hinna med lite gårds sysslor. Ni vet sånt där roligt som att köra hem stockar i från skogen, kapa stockar och klyva ved.
Philip hade även lärt sig cykla utan stödhjul, vilket vi har försökt peppa honom till att göra under en längre tid, men allt som behövdes var tydligen lite kvalitets tid med pappa :)
Resen utav dagen ängnades till att grilla god mat och att äta upp resterande jordgubbstårta som har en förmåga att aldrig vilja ta slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails