20090622

Tandläkarbesök

Har åter landat i hemmet, för att förhoppningsvis komma iväg snart igen. Dock motarbetad utav ett strålande varmt väder som snabbt skapar stooora och mååånga frågor om när poolen ska tas i bruk........
Janeth vill ju gärna vänta tills detta varma vädret är stadigt och här för att stanna. Känns en aningens lurigt än så länge och så kul är det ju inte att lägga en hel dag till att fylla upp 5000 liter vatten i en pool om inte det ska badas.......
Men men, ett senare problem eftersom vi ändå ska åka till havet på fredag och då stannar där och badar i flera dagar.
Har som sagt varit hos tandläkaren med Emma och idag var det då dags för att laga hål, ytte pytte litet hål, men dock ett hål.
Emma är ju nu 11 år och borstar sina tänder själv, ändå så får tandläkarna alltid till en "snytings" kommentar om att man måste se till att borsta ordentligt.......,hm hur många andra föräldrar är det där ute som borstar tänderna på sina 11 åringar?!
Jag bara undrar eftersom jag ärligt kan erkänna att jag inte gör det och att Emma aldrig hade låtit mig göra det heller. Men ändå så sitter jag och får super dåligt samvete var gång man ska iväg med dom stora barnen till just tandläkaren :(
Så där ja, nu ska vi se om Janeth kan få till en braig eftermiddag så att det blir både storhandlat och tvätten hinner hängas.
På återseende.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails