20090629

Måndags morgon

Godmorgon i bloggvärlden!
Här har det varit vaket ett stort antal gånger under hela natten, har det inte varit Simon som har velat äta en sisådär 21 gånger så har det varit någon som skruvat/vänt/gnällt om värme och så självklart allergin som vid 04 tiden höll på att knäcka mig fullständigt :((

Nu sitter jag här 3 timmar senare och somnade ändå om, vaknade lite mindre snorig och med något större syreintag. Och till ett väder som idag verkar bli super härligt, så härligt och hur glad är inte jag som valde denna veckan till att semestra på!?

Men eftersom vi även igår tillbringade väldigt mycket tid till strand med bad och sol + många timmar med att umgås hemma hos gamla vänner ifrån våran tid som skånebor, så kommer vi idag troligen dissa stranden.

Vi ska nämligen iväg till EKO(gamla eko-hallen) och låta shoppingsuget stillas en aning. För inne på detta shopping meckat kan man hitta det mesta inom troligen det mesta. Ibland väldigt billigt och ibland till normal pris. Men som 5 barnsmamma så vet jag hur det kan låta när barnen tar tag i första bästa snygga grej, för att sedan vilja ha även nästa snygga grej & nästa & nästa & nästa
Därför har vi redan gjort en shopping lista + att vi kommer åka dit till öppningsdags så vi slipper vara där samtidigt som en väldigt massa andra shopping sugna människor, håller därför tummarna för att vi är dom enda som tänkt den tanken.............

Efter EKO bär det av till våra gamla vänner nere i Östra Ljungby där Emma ska få leka med barndomskompisen Elin hela dagen.

Men där tar våra planer slut för dagen och så tänker jag låta det vara, bara ta dagen som den kommer och sen hoppas på att barnen uppskattar att vi "bara" kommer ligga i gräset och njuta utav dagen :))


Nu ska här byggas ihop en lego grävmaskin med Philip. Är ju uppvuxen med just lego och måste erkänna att jag fortfarande är sjukt glad för att bygga och hålla på med denna härliga uppfinning.
Hoppas bara att min mellankille oxå tycker att det är roligt med en mamma som är sjukt glad för att leka;))

Ses sen & ha en toppen dag ni med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails