20110127

Bunkra upp

Haha, det här med att få städ dille efter sjukdom....
Ja det har ju både sina för och nackdelar.
Fördelarna är ju att man får ett skinande rent hem =)
Nackdelarna är ju att det tar så sjukt LÅNG tid
och att man blir så TRÖTT när allt är klart.
Och då är jag inte ens klar!
För min städ dille innefattar ju även kuddar/täcken
och alla andra sorters sängkläder.
OCH det tar tid!
Och under tiden som den här "nya" tvätten tvättas,
ja då växer ju sig nästa "vanliga" tvättberg ännu högre =P
Hur som helst, så är det idag TORSDAG!
En strålande härlig torsdag....
dock helt plötsligt så bjuds vi på 12 minus grader.
Jag trodde faktiskt att den bitande is tiden var över för oss i söder,
för detta året.
Men tydligen inte.

Men morgonens utelek runda är ändå avklarad
OCH nu tänkte vi starta veckans bak =)
Måndagar är ju i vanliga fall dagen,
då vi bakar allt!
Som behöver bakas.
För att kunna fika/äta bröd och annat gott under veckan.
Men då sjukdom har hägrat så får det bli idag i stället.....
Tänkte faktiskt vara extra flitig,
och planera för att bunkra frysen med gottigheter oxå!
Ett stundande 5 års kalas för Izabell behöver ju planeras
OCH att ha både bullar & kakor i frysen sen när lill knodden kommer......
ja det är ju liksom ett MÅSTE ;)
Men NU.....
Mot KÖKET!

5 kommentarer:

  1. Jag är inte förvånad, februari brukar vara värsta vintermånaden. Klart det inte är över =P

    Trevlig tvätt- och bakdag! Kram!

    SvaraRadera
  2. Härligt och roligt att Du verkar må bra igen och vara på gott humör dessutom, inte för att Du brukar sura och vara irriterad, det är det ju jag som brukar vara ;-) men efter en eländig magsjuka och med tvättberg hade Du ju kunnat låta mindre positiv och nöjd :)
    Här har vi snart "sommarvärme" när J var hem på lunch var det "bara" minus 6 och jag tror det blivit varmare sedan dess.
    Ha nu en väldigt bra fortsättning på denna torsdag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Skratt, vi är allt lite lika, du och jag. Med att få städ-dille vid alla möjliga tillfällen.

    Här slog kylan till i tisdags fast bara med
    -10 grader.

    Avundas din bakförmåga men inser att jag inte kan vara bra på allt, gapskratt.

    Ha nu en underbar dag!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Meeeen Du om Du är typ uppfödd på fisk borde Du väl laga till fisk som ett proffs?? Jag som är mer eller mindre uppfödd på kött från egen ladugård samt vilt från skogen kan fixa diverse kötträtter "bara jag vill" ;-) sitter typ i förlängda ryggmärgen eller nått :D

    Självklart skickar jag provpåsar + recept till Dig, så får Du chans att testa trots Du inte kom med i kampanjen :)

    Här blir det mest fiskpinnar & lax, min mor gör den goaste fisksoppan men sådant äter inte J, vägrar typ smaka... igår blev jag bjuden på en fiskgratäng med rödspätta & räkor hos mina föräldrar guda gott :)

    Ha en fortsatt skön fortsättning på torsdagen och försöka vila så gott det går *kram* Åsa

    SvaraRadera
  5. Å neeeeeeej, åkte du på kräksjukan. STACKARS dig!! Skönt att du är på benen igen!
    Idag har vårjackorna kommit, och vi har redan sålt 4 stycken, 3 av den med grävskopor och lastbilar, förstås...
    Kraaam!
    Kick

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails