20110129

Pyttsan!

OMSTRUKTURERING.........TROLIGT!!
För efter att trötta....tjocka mamman,
hade flyttat på 3 saker igår...
ja då var hon helt shlut!
Men en bit på vägen....jovars!
Frågan är bara; Kommer hon att hinna färdigt?!
Det får tiden utvisa ;)

Men någonting som hon ändå tog tag i igår....& SLUTFÖRDE......
Var gårdagens middag =)
Fredagen till ÄRA, så fick det bli
Kebab i Bröd & Pommes på sidan......

Mumma eller hur?

Och med hemmabakat pita bröd
och med hemmagjord vitlöksås, så kan man ju bräcka nästan allt ;)
Idag är det lördag.....& på menyn idag står det;
Chili Con Carne med ris & grönsallad.
Men innan det är så dags, så ska det OMSTRUKTURERAS lite till =)
Eller rättare sagt; förhoppningsvis så ska omstrukturering ske......
Älskade sambon, som för allas vetskap;
Är arbetsnarkoman långt ut i fingertopparna....
har åkt iväg för att hjälpa en god vän.
Därför så har nu mamman,
"kors i taket för en gång skull", bett stora sonen om hjälp......
Gulliga sonen har därför tagit med sig sina små syskon ut för en stunds snölek......
Troligen blir det en dyr veckopengskompromiss för mamman ;)
Därför så är det nog bäst, att mamman passar på att få lite gjort nu!
Trevlig Lördag på er allihopa!

8 kommentarer:

  1. Ett vägghängt skötbord fungerar inte det, t ex inne på toa?
    Här skulle någon oxå behöva omstrukturera och sorteras, men tyvärr fattas orken :(
    Idag har jag ont ont ont, både i mage och kropp, illamående samt trött. Exakt dagen efter en ansträgande dag mående.
    Förhoppningsvis ska J ta med Elin till badhuset, men då han var ute med polarna och drack öl så ligger han ännu, men jag hoppas hoppas... jag hoppas jag & Elin slipper bli besvikna.
    Nu hoppas jag Du får en bra lördag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Åh, vitlökssås!! Du kan måhända, kanske, möjligtvis ha ett recept på en smaskig sådan??

    Skönt att få hjälp av de större, nästan en förutsättning när sambon (som min oxå) är arbetsnarkoman... Fast här är hjälpen en förutsättning för att få månadspeng överhuvudtaget ;)

    Och skötbord. Innan vi köpte huset så hade vi absolut ingen plats för skötbord överhuvudtaget. Med de två yngsta tog jag plastad frotté och la en handuk på och satt i sängen. Supersmidigt och skönt eftersom foglossningen inte släpper föränn efter något år för mig.

    Lycka till och ha en underbart lugn lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Direkt ändrade planer, plötsligt kräktes Elin :( vet inte om det är någon magsjuka eller vad, svårt säga efter en kräkning.
    Men det blir ju inget badhus i alla fall, helt oberoende hur J mår.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Jag tror DU är arbetsnarkoman. För du vet väl att pitabröd finns att köpa på Ica? ^^ Hoppas ni får en mysig helg! Kram!!

    SvaraRadera
  5. Toppen med flera tips om mitt skötbords problem....har inte riktigt acceptera att det kanske får bli till ha ha en flyttbar "skötbädd"...

    Och TACK syster yster för att du tipsade om icas pita bröd....har precis lämnat de dyra ica bröden, för att just baka egna billigare....om inte annat, väldigt mycket nyttigare =)

    SvaraRadera
  6. Schlut blev jag av att bara läsa de första raderna i ditt inlägg *ler*.
    Kebaben med hembakta pita och vitlökssås..ja det får du gärna bjuda på receptet till:)
    Önskar en trevlig lördag och slänger med en bunt kramar:)
    Milla

    SvaraRadera
  7. Hej, kikar in en snabbis, jag ökade dosen av min nya medicin, enligt läkarens ordination, igår och blir helt drogad, sängliggande, ca 80minuter efter tablettintag är jag helt borta, nästan okontaktbar :( därav mitt tillfälliga avbrott.
    Elin kräktes bara en okey.
    Idag ska J köra ner Elin till morfar & mormor så hon får vara ute med morfar, slippa vara med mig som ligger "död2 i sängen och inte orkar med henne.
    Ha det bra, vi hörs i morgon - jag mår ju något bättre 10 timmar efter det jag tog tabletten, så jag har max 3 tim/dygn då jag inte är drogad till 100% *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails