20110111

Kanske inte som planerat

Första vardagen är över!
Och visst var det som jag anade.....
Barnen var ju ändå lite nöjda över första dagen i skolan.
Men väldigt trötta.......gäspningar hela långa eftermiddagen.
Men det har inte alls gjort så mycket.....att alla har varit slöa.
För efter min byresa till chefen och lönekontoret....
Så bestämde min kropp sig för.....ATT ge mig ångest!
Men jag besparar er läsare, detaljerna i det hela.
Dock kan jag nu ckecka av följande,
på en lista som jag inte ens hade börjat förbereda:
Tagit fram bebiskläder som skall medfölja till BB.
Lagt in månadens räkningar, för att vara på säkra sidan.
Städat och donat på de mesta möjliga ställen i huset.
Lagt undan kläder till "efter förlossningen".
Tvättat och planerat för bunkring av kläder till hela familjen.
Matlistor och koll i skafferi/kyl/frys.
Som ni kanske anar.....så blev jag idag uppmärksammad på....
Att en förlossning kan starta långt tidigare än beräknat.
Något som är nytt i min "föda barn värld" =(
Fick goda rådet att vila och vänta på en ev. fortsättning.
Allt kan ju lugna ner sig
OCH allt behöver ju inte betyda att förlossningen ens drar igång nu.
Därför så hoppas jag nu, att alla mina förberedelser...
Är gjorda helt i onödan.......iallefall i 4 veckor till.
Men nu;
God natt på er allihopa.
I morgon är en helt annan dag =)

5 kommentarer:

  1. Vattenkoppor är väl aldrig roligt, men det passar ju mig rätt bra nu i mitten av januari när det ändå är så lugnt i butiken. Hade varit lite körigt om det kommit i december :S
    Hur vet man att det är vattenkoppor, du som vet? Det är röda prickar som bara blir fler och fler men blåsor vet jag inte? På vissa kanske? Jag ringde vårdcentralen igår, men dom ville INTE att vi skulle komma, i så fall fick doktorn komma ut utanför. Jag är osäker, vill gärna vara säker på att det är det han har...

    SvaraRadera
  2. Åh, hoppas liten vill stanna inne ett tag till!
    Kramiz och ta det lugnt idag, vila, fötterna i taket kanske ;)

    SvaraRadera
  3. Oj vad Du skräms, jag förstår Du känner Dig lite orolig eftersom denna bebis inte uppför sig som Dina tidigare graviditeter, om Du nu inte hade båda sorterna kunde vi ju ha gissat på att detta skulle vara något anorlunda men nu finns det ju bara pojkar & flickor så vi får väl hoppas Du får en av dessa sorter och inte någon rymdvarelse ;-)
    Alltså missförstå mig rätt :)
    Nu hoppas jag att den lill* håller sig i magen de närmaste 4 veckorna.
    Du får ta det lugnt och vila *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Ja pecis, det glömde jag skriva, SOFFLÄGE BASTA!!! ;)

    SvaraRadera
  5. Men oj då!! Ja nu får du vila med dig =/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails