20110128

Trötta barn.....

Äntligen Fredag!
Så skönt SÅ!
Helgen är efterlängtad i hela familjen & i synnerhet utav trötta skolbarn.
Duktiga, men dock väldigt SKOLTRÖTTA.
Så glada kommer dom att bli i eftermiddag då skolan är slut för veckan.
Extra glada kommer dom att bli,
när dom bjuds på härligt fredagsfika......

För visst bakades det igår.

Smakades gjordes det oxå så KLART!

Men idag har vi helt andra planer.

Idag ska det nämligen fixas lite inför kommande familjemedlem.
Det kommer ju nämligen behövas lite mera plats för kläder.....blöjor & säng.
Så kompromisser och lite försäljningar ska ske under helgen.
Det blev nämligen dissning utav skötbord denna gången =(
Vi får helt enkelt INTE plats!
Så det vägghängda skötbordet ska få hitta sig ett annat hem.
Jag älskade just detta skötbord....men väggen som det hängde på......
Är numera upptagen utav en älskad förvaringsmöbel i stället.
Vart blöjor skall bytas??
....ja det får bli ett bekymmer att bita i om ett par veckor =P
Men NU
......till övervåningen för dagens omstrukturering!

7 kommentarer:

  1. Ser inte dumt ut det där fikat, synd man inte bor närmare! (Eller tur kanske ;)

    Och jag undrade ju hur det skulle gå utan skötbord när jag kastade ut vårt. Det är ju sånt man bara "måste" ha. Men det går ju precis lika bra med lilla skötbädden. Om inte bättre! Den kan man ju ha där det passar bäst för stunden =)

    SvaraRadera
  2. I detta fallet får du nog att göra ett UNDANTAG, tror jag bestämt. Jackorna är HELT underbara, och en DRÖM för alla småkillar som gillar grävskopor, lastbilar och maskiner. Och vind och vattentät-funktion för 299 kr är svårslaget...
    Trevlig helg i vilket fall som helst :D
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Smarrigt fika!! Då anar jag att det inte "bara" är skoltröttheten som lockar på fredagarna,skratt.

    Skötbord..finns det inte någon grej man fäster över spjälsängen..faktiskt en grej som t om skulle kunna byggas lätt. Ritning kan erbjudas:)
    Snart är det ju dags...men nu Janeth så måste jag hämta min bebis..näe 10 äring vid bussen
    så en skön fredag till er jag önskar(riddar-språk)skratt.
    Kramar
    Miilla

    SvaraRadera
  4. Ser gott ut det där *dreglar* :) måste försöka orka ta tag i det där med bakning, förra vintern bakade vi ju muffins kladdkaka mm var och varannan dag höll jag på att säga... men i alla fall en gång i veckan men sedan hösten tror jag det hänt en två kanske tre gånger.

    Tack för "peppning" ang nya medicinen.

    Jag har shoppat, trots köpstopp, skönt när det är frivilligt, då kan jag ju ändra reglerna en smula ;-) en Me Too vårjacka samt funktionsbyxor, men det är nödvändigt så därför okey :)

    Funderar lite på vad vi ska äta i dag, köttfärs eller ytterfile.

    Ha nu en bra fortsättning på fredagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  5. Fikat ser smarrigt ut. Ge mig!! ;-)
    Hoppas du/ni lyckas hitta plats till allt....jag får nog snart börja fundera på det jag med.
    Ha en trevlig fredag. =)

    SvaraRadera
  6. Men hur sugen vart man inte nu då!?!?!?
    Och vilket TJUSIGT kakfat!!!!
    AVIS!!!! ;)

    SvaraRadera
  7. Hehe, visst är fika toppen gott...lite för gott i bland ;)

    Lösning med skötbord över spjälsäng fungerar tråkigt nog inte, för här används variant med pytte liten utdragssäng alà 70 tal till bebisen.....

    Kakfatet Angelica....det får du gulligt vara avis på....såvida du inte har vägarna förbi Holland någongång =P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails