20110121

Igår kom det som jag befarat.

Igår var jag flitig som en myra!

Städade, plockade,

torkade tillochmed fotoramar som hänger på väggen......
Tömde inte bara 1....utan 2 stycken 60 liters tvätt"tunnor"Så kände jag mig RIKTIGT duktigt.
Skryt aktikt duktig som ni förstår ;)
Men så, precis när jag ska entra sovrummet för att sova......
så händer det!

Jag inser redan innan jag hör "splatchet" i golvet........
att nu blir det till att torka golv!
Och mycket riktigt......kräksjukan var ett faktum =(
Tror inte att jag behöver nämna att vi bara har ETT badrum
och att vi är 7 personshushåll.....
Det kan alltså uppstå väldigt tråkiga situationer,
om många behöver uppsöka samma "rum" på en å samma gång....

JAG vill INTE ha kräksjuka här just nu....eller ever för den delen!
Men men, faktum är ju ändå ett faktum.
Så det var ju bara till att klä av liten mellan son
och att ladda tvättmaskinen med 2 nya tvättar!

NU är jag återhämtad ifrån nattens bravader.......
men väntar spänt på fortsättning.

Dock verkar sonen har drabbats av samma skrot som många andra i kommunen:
Enbart kräk 1 gång och sen är allt över.

Hålla tummarna göra ju jag så klart!

9 kommentarer:

  1. Åh nej!
    Håller alla tummar såklart för att det är snabbt övergående!
    kramar

    SvaraRadera
  2. Aj aj aj....hoppas inte ni andra blir smittade. Ingen bra helg då. =(
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Usch vilket avslut på en annars effektiv dag:(
    Kräksjuka är det värsta som finns och klart det blir trångt om än inte omöjligt om alla 7 ska bli sjuka samtidigt:(
    Vi har också bara en toalett...peppar, peppar så brukar vi spy/skita i intervaller*ler*
    Hoppas ni andra slipper och att det bara var 1 gång.
    Kramar och en massa vitpepparkorn packade och på väg.
    Milla

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna här också, på att det inte blir mer nu.
    Krya på er-

    SvaraRadera
  5. Huvva :( förhoppningsvis blev det en lindrig variant och inte vinterkräksjuka. Har hört att om man inte insjuknat inom 48 tim ska man klara sig... *håller tummar*
    *krya på kramar* Åsa

    SvaraRadera
  6. Usch och fy. Innan jag läste vidare trodde jag dock att splatchet betydde att vattnet gick.. Hehe. Men vi håller tummarna nu då. För ska man nu få eländet, så är det ju skönt om det räcker med en kräk!

    SvaraRadera
  7. Och du, jag trodde ju inte heller att jag skulle bli såld på detta, men det blev jag alltså. Men du kan vara lugn. Jag kommer nämligen att TVINGA dig att prova. Jag tänker gladeligen ge dig en månad gratis bara för att du ska prova. Nu ser ju inte jag dig som en sur och trött människa, men det är nämligen så att jag hört en och annan pollenallergiker som inte behövt käka mediciner för sin allergi när dom ätit detta, och folk med ledbesvär som blivit hjälpta. Bara för att nämna några exempel. Därför tänker jag tvinga dig. Att iaf PROVA =)

    SvaraRadera
  8. Hej hur är det, har Du drabbats av stora KRÄKsjukan eller plötsligt fått barn? Det är ju det första jag tänker på när Du inte uppdaterar eller kommenterar... Om jag lämnar mitt mobilnr kan Du väl sms:a mig när bebis(flickan) har kommit?? I min blogg finner Du inte mindre än tre recept på olika middagar som troligtvis ska testas nder veckan som kommer. Om jag inte blir sängliggande eller helt bortdrogad pga nya medicinen :(
    *kram* och ha en härlig (kräkfri) kväll, Åsa

    SvaraRadera
  9. Hej hallå var ÄR Du? *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails