20110101

Ett nytt år!

Så var alltså årets första dag äntligen här =)
1/1 2011.......känns faktiskt helt ok att säga det,
trots att jag vet att åren går snabbt.
Men i det här hemmet, väntar ett välfyllt år.
Självklart så är ju allt ett oskrivet blad,
men det finns ju planer och har jag tur,
så kanske just dessa planer....blir som planerat ;)

Enligt skrock/sägen,
så får man INTE slänga sopor idag....
.....inte heller ska man göra tråkiga saker.
För slänger man ut sop påsarna just på årets första dag,
ja då slänger man ut lyckan ur huset.
Och om man av någon konstig anledning måste städa just idag,
ja då får man städa hela året!
Jag vet inte hur det är med er andra,
men jag tror varken på skrock eller gamla sägnar.

Och tur är väl det,
för annars har jag slängt ut lyckan 3 gånger idag
OCH kommer att få städa hela 2011 ;)
Mindre roligt tyckte älskade sambon att det var,
när han insåg vad jag gjort =P

Det är alltså vad jag har sysslat med idag.......

Men hur var då gårdagen?!
Jo då, det blidde ett vildsvin på matbordet.
Baconinlindat och med härlig potatisgratäng på sidan av,
så såg det ju faktiskt ut som den "vanliga" nyårs maten här hemma.
Och jag kan efter ett litet provsmak, erkänna;

Att jag inte kunde känna någon skillnad.

Vilket betyder,
att jag numera har köp förbud på allt vad kotletter och skinkstekar heter.
Janeth ska alltså laga mat av det som finns i "jakt" frysen......
Ett spännande matår väntar alltså!

Men någon spännande nyårskväll har jag inte att förtälja.
För efter raketskjutning med små barn & ett par skålningar i champis.......

Så skickade jag iväg både sambo & stor son, ner till svåger med familj.
Själv gick jag till sängs,
långt innan tolvslaget
och långt innan mobilen fylldes av glada nyårs önskningar.

MEN ett nytt år blev det i allefall =)

5 kommentarer:

  1. Då har även jag slängt ut lyckan och ja det blir städning även här resten av 2011 - tror som Du inte så mycket på dånt där skrock.

    Bra för plånboken att det vilda svinet smakade okey, då blir det lägre matkostnad... kanske ;-)

    Ha en skön och go fortsättning, både på det nya året och på lördagskvällen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Det hade jag aldrig hört. Jag har inte städat idag, men har sopsorterat.. Hamnar lyckan på återvinningen då?? ^^

    Låter som en god middag ju! Här blidde det fläskfilé, men jag vill minnas att jag tyckte att vildsvin var gott, den enda gången för längesen som jag smakade det =)

    Det kommer bli ett toppen-år ^^

    SvaraRadera
  3. Det hoppas jag, att det inte stämmer!!! För då är lyckan helt borta :(
    Kramiz och ha en fin dag

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni får ett riktigt härligt år.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  5. Grattis Janeth på födelsedagen 'kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails