20110114

Mitt på tvären.

Men himlans vad är detta!?
Lillknodden i magen har gjort en vändning och är på väg ut genom min navel!
Så idag tar vi livet på tvären och får inte många knop gjorda.
Och jag som var så glad,
över att ha skapat struktur i vardagen.
Städat är det ungefär hela tiden,
för jag plockar och har kopplat mig själv till dammsugaren.
Allt för att vara redo, för avfärd om det skulle behövas.
Inte för att jag vill tänka på BB avfärd ännu,
men för att vara på den säkra sidan.
Lite ungefär som att ha hela,
rena och snygga underkläder på sig när man ska köra bil.
JAPP, så är det......
Janeth är alltså fåfäng i sin småländska skog ;)
Eller...
är det så...
att JAG ÄR ENSAM OM DETTA TRO?!
Om att ha tänkt, när man har dragit på sig "sunk" kläder.....
Att TÄNK OM det händer en olycka,
då kommer troligen ambulanspersonalen att lämna mig att dö......
just för att jag är sunkig.....
Visst....en aningens löjligt.....
MEN himlans,
någon knasig liten "last" måste man väl få roa sig med här i livet ;)
Nu,
så ska jag återgå till att försöka skapa fredag i det här hemmet.
Vänta på ett viktigt läkarsamtal OCH alltihopa ska jag göra på tvären ;)
Trevlig fredag på er allihopa!

6 kommentarer:

  1. Jag är också likadan och de gånger jag har sunk (under)kläder så får jag lite dåligt samvete. För tänk om det skulle hända ngt!? Det kanske är ett smålöndskt drag? ;-)
    Ta det lugnt idag. Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, ja eller att tro att barnmorskorna tycker man är äcklig om man har orakade ben nör man föder barn. Det är också en knäpp tanke som kan vara nog så jobbig ^^ Hoppas inte bebisen kommer genom naveln iaf..

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Vi är nog ganska lika överallt i landet... vad lustigt!!!
    men skönt att veta att man inte är ensam... Fniss!!!

    SvaraRadera
  4. Vem vet, innan man har prövat ;-) ambulanspersonalen kanske vägrar skjutsa någon skadad just pga sunkiga 8under) kläder... och självklart tycker personal på BB att man är synnerligen otäck ifall benen inte är rakade :D
    Som Angie sa, det är nog typ samma lika tankar över hela landet bland allt kvinnfolk :)

    SvaraRadera
  5. Om lillbebben blir en hon kanske hon kan döpas till "Motvalls Minsting" eftersom hon liksom jag verkar gilla att sätta sig på tvären, hihi.

    Skrattar gott åt "fåfängan". Själv hade jag en himlans otur då dottern föddes:
    nyvaken, nerspydd och med en riktigt ful grön tröja på mig..Dessutom frågade Ambulanskillen om jag blev ledsen över att han klippte sönder den !??!
    Men da..sen minns jag inget mer eftersom jag vaknade tre dygn senare utan den fula tröjan:/ men med en lite prematur söt dotter istället=D

    Rena trosor är ju ett måste och särsklit inför läkarbesök, skratt.
    Kramar Milla,
    Tur att du inte hör mig prata för jag har munnen full av sterila kompresser..Det är helt ok att tycka synd om lilla mig just nu, höhöhö:)

    SvaraRadera
  6. Haha, så härligt att se att jag alltså INTE är ensammen om detta =)
    Uppenbarligen så finns det mest nojjor vid förlossningar......här ska det även vara rena NYA strumpor när det krystas =P

    Kram till er alla härliga tjejer!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails