20100104

1 Dag kvar.......

En lång natt är till ända.....Simon har feber och snorar värre än värst.
Men det är inte bara snor och feber som har stört skönhets sömnen........alla småkottar i den här familjen har börjat förflytta sig in i min och sambons sovrum på natten.
När vi sover och snarkar som bäst, ja då tar dom tillfället i akt & slinker ner mitt i bland oss.......finns det inte plats, ja då lägger dom sig helt enkelt någon annan.
Man buffar och knölar.......försöker att vända sig på dom tilldelade 20 cm utav den 140 cm breda sängen som vi har.
Jag skäller och anser att IKEA är vårt nästa utflycksmål........en säng i stl större hade ju gärna fått flyttat hem till oss.
Sambo kontrar och fösöker visa att vårt sovrum bara har plats för den sängen vi har......vi får helt enkelt vänta på att huset intar en större stl.
Då slängs man återigen in i hoppets tecken, håller tummen och hoppas på att det snart ska budas klart. Att vi snart kan sluta fundera på kvadrater och centimetrar, att vi snart kan få slänga oss ner i 180 cm bred himmelsk fluffighet och att det inte längre gör någonting att det kommer små vandrare in till oss på natten.
För hur det än är och hur lite sömn man än får, så finns det faktiskt inget härligare än att få gosa med sina härliga små kottar.......även om det är mitt i natten.

2 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med om att det var mysigt med små gosa-ungar i sängen när de var så där en meter korta! Ni budar alltså? Spännande...hoppas det är er tur snart att få mer utrymme.Kram Milla

    SvaraRadera
  2. 1 dag kvar till vad? Jag är nog lite trög *skratt* Har väl spelat för mycket Bubblemachine. Jag kan rekommendera spela.se, där roar sig min 5-åring ofta när mamma behöver laga middag eller göra nåt annat "måste". Och han börjar bli riktigt flink i fingrarna ;)
    God fortsättning och hoppas ni VINNER :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails