20100117

Sköna söndag

Hallå söndag........härliga sköna söndag!
Idag har jag lovat mig själv en "städa hela huset i varje vrå" dag.......och har jag riktigt mycket tur så kanske jag hinner.....åtminstonde de flesta vrår ;)

För igår.......då jag hade tänkt att ha en "städa varje vrå" dag.......ja då vaknade jag ganska så sent.....sovmorgon är ju riktigt skönt.
Men 4 hungriga barn ville ha snabb undsättning utav frukost.....
men då inser 5 barnsmamman att någon INTE har gjort det som måste göras varje vecka.....
någon har alltså missat att handla.........

Så det var bara till att "koka soppa på en spik"........klä på mätta & glada barn och bege sig in till staden.
För att sedan x antal timmar och några kronor fattigare, vara en stolt ägare utav påfyllda hyllor och lådor.
Och visst är det super skönt att ha det gjort!
Så nu är det bara till att hoppas att den där någon ser till att sköta sina sysslor i fortsättningen ;))
Åter till städandet!

2 kommentarer:

  1. Å det är så typiskt det där! Likadant hos oss. Alltid något som någon har glömt/ignorerat. Bara från platsen jag sitter på nu kan jag konstatera att någon inte vattnat blommorna på veckor!! Och heller inte dammsugit särskilt noga under sängen.

    SvaraRadera
  2. Här åkte "någon" precis till affären. Fniss.
    Påminde mig att jag borde städa kylen...snart kanske man får vårstädnings-lust...snart men inte idag. Idag är jag så trött. Tar det en annan dag.skratt. Som vanligt då. Hoppas ni får en mysig dag och att vi får lite extra städenergi...Kram Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails