20100108

Skoldax

God morgon, god morgon.......
Men oj vad vi är på G idag, energin flödar trots 14 minus grader ute.
Full rulle i hela huset....eller nästan. Simon som fortfarande dras med snor och feber, han snusar fortfarande kudde.
Men övriga husets invånare är uppe, klädda och snart även mätta.
Emma har redan åkt iväg med skolbussen för att delta i årets första skoldag.....även Alexander har skoldag idag, men han är ju hos sin pappa denna veckan.......så jag hoppas att även dom kom upp i tid idag.

Övriga barn blir alltså hemma ett tag till, jag ringde nämligen till dagis och förlängde Philips jullov ända till slutet på Januari. Det kommer med säkerhet att slå tillbax rätt så hårt när det väl är dags för dagis igen.......,men det problemet får vi ta då. För NU njuter vi av att vara hemma istället.

Mannen som jobbar kväll denna veckan, är redan iväg.......idag är det nämligen dags för ett avgörande bankmöte i vår eventuella husaffär. 5 Barnsmamman äter naglar och håller både tumme och tå för att allt ska falla på plats efter detta mötet........spännande är det minst sagt.
Men ju närmare en husaffär man kommer, desto mer nervös blir jag.......gör vi rätt, är det verkligen detta vi vill, kommer barnen verkligen att klara av en längre flytt???......, ni förstår att det är många tankar som snurrar i mitt lilla sinne, så är det någon som sitter där "ute" och vet med sig att det där har vi redan gjort......flyttat på barn som måste byta skola/dagis.....ja då är det bara att höra av sig ;)

Så vad ska vi då hitta på idag, i detta kalla vinterland?.......vi ska först och främst bädda sängar, starta en tvätt.....packa ett stort paket som måste till byn och skickas......om jag har tur med bilen så att säga.
Min nya bil har nämligen en tendens att inte starta när den stått stilla i mer än 7 dagar(no shit i 14 minus grader).......men jag har ju fått en present utav min lilla gubbe........så jag förlitar mig till att vi kommer dit vi ska idag.
Notera att det står trötta batterier....alltså inte trötta bilar ;)
Nu önskar jag er alla en toppen fredag!

4 kommentarer:

  1. Skratt & gomrogon först läste jag att du åt både på tumme & tår (naglar!!!!) läste lite fort såg att du håller tumme & tå, pust. Jag håller med i mina för er. Så det kan blli enflytt inom en snar framtid...Vi har gjort den flytten när Ludvig var 2 år(byte dagis) & Rebecca var 8 år, skolbyte. Gick över förväntan att börja om på nytt för barnen. Oftast beror på vilken inställning man har sjäv. Vi pratade inte så mkt med den yngre om dagis flytt förrän det var dags...dottern behövde ju lite mer förberedelse. Idag ångrar vi inget. Hoppas ni känner i maggropen att det är ok sen om huset blir ert. Livrädd är man nog alltid när det gäller ett husköp!!!!

    Hoppas ni får en bra start/slut på denna korta skol-vecka & en trevlig helg. Kramar från Milla

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kan Förstå något av mitt tidigare inlägg...det knorrar i frukostmagen ( ja, jag är en ko som har fler än 1 mage.)så jag tappade visst både ord & bokstäver.Skratt.Nu tar jag frukost.Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Stackars Simon får ju ta å krya på sig snart!!

    Men hur stor mening är det att ungarna ska börja i skolan en fredag då??!

    Det där med bilar och vinter är ett elände! Jag har ju tur som har en bil som hittills alltid startat! Sen att man måste använda sin fantasi för att ta sig in i den är en annan femma =P

    Och du, tycker du inte att vi är bra exempel på att det kan bli rätt så bra i slutänden även om man flyttar lååångt som barn? ;)

    SvaraRadera
  4. Haha, jodå lilla syster visst är vi några prakt exemplar på att flytta ofta o långt, men hur man som förälder måste tänka när man ska flytta barn.....ja det är en fråga som inte ens vår mamma kunde svara på.....

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails