20100125

God morgon Måndag

Äntligen Måndag igen.......Janeth brukar ju dansa och le just den här dagen.......dagen då helgen städas bort. Dagen då popcorn & chips smulorna som borstats under soffan ska få åka in i dammsugaren, då alla leksaker och plock som ligger& skräpar, ska få hamna i rätt lådor igen.
MEN inte idag, inte ens tvättmaskinen är igång.
Inte ens kaffet är urdrucket!
Vad är det som händer kan man undra........jag undrar och jag vill ha svar.
Men jag vet vad svaret heter, jag kallar det för 3 års trotsen......snart 4 års trotsen eftersom det snart är födelsedag.
Min lilla 3 års trots är väldigt söt och snäll.......men hon är utrustad med en vilja utav stål!
Och den där viljan har hon den senaste veckan börjat plocka fram på kvällen. Vid läggning närmare bestämt.
Den enda tiden på dygnet då hennes mamma är i stort behov utav lugn och en stund i sin ensamhet.
Då tankarna efter dagen ska få samla sig, då hunöret och tålamodet har gått på rast.
Ja då bestämmer sig den där starka lilla viljan sig för att; nu ska jag vara uppe, helst skrikandes tills jag får vad jag vill ha och helst så ska jag väcka syskonen som sover.........
Igår kväll lät det nästan så under hela Johan Falk filmen på tv 4..........det slutade lagom tills det var dags för sängen.
Jag är alltså en gnutta sleten idag och det ska bli intressant att se hur pass sleten min älskade lilla 3 års trots är idag;)
I vilket fall som helst så är den här måndagen inte min bästa måndag.
Men jag håller tummarna för att det vänder och blir till en toppen dag ändå.....även om den inte började så braigt :)

4 kommentarer:

  1. Söt & trotsig,envis liten flicka. Känner igen din beskrivning som den vore från min dotters småbarnsår. Lika långt & ljust hår hade Rebecca också då...Nu är hon mörkare & snart är hon 16 år.

    Trotsig, söt & envis! JA, fast på väg in i vuxenvärlden, så kan det vara en bra egenskap.
    Lite mindre påtaglig för trötta mammor också faktsikt.
    Hoppas din energi återvänder. Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Ouff, jag skickar lite styrka till dig! Trotsiga barn tar SÅ MYCKET ENERGI...

    Tack snälla för awarden :)

    Ha en mysig måndag!
    Kram Kick

    SvaraRadera
  3. Vår måndag började inte heller bra. Men hey, bara 1 vecka till nästa måndag. Den kanske blir bättre.

    Hoppas ni får en bra dag! Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack för peppningen tjejer!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails