20100129

God morgon Fredag

Jaha, då var det alltså sista vardagen för denna veckan, en vecka som har gått i samma snabba tackt som väldigt många andra veckor i detta hemmet.....& säkert i väldigt många andra hem runt om i landet.
Idag står termometern på 14 minusgrader! Alltså inte särskilt sugen på att bege mig ut genom ytterdörren :(
Men vi har ju lovat bort oss/blivit bortbjudna på våfflor och sylt nu på förmiddagen.....mumma för magen. Men att behöva skotta fram lilla saaben, ja det är mindre lockande.....men inte omöjligt ;)
För övrigt idag så blir det väl en helghandling när vi kör hem ifrån kompisen A och hennes barn.
SEN får jag se om det blir något jobbletande idag.......Janeth har ju nämligen försökt i 5 dagar att hitta någon som vill ha hennes tjänster........men helt utan framgång.
Ett eventuellt samtal på nästkommande tisdag kanske leder fram till någonting.
Men för tillfället så vill jag nog allra helst skola om mig till..........ja gudarna vet vad??
Skulle kanske slänga iväg en jobbförfrågan via sms till alla jag känner.
"Lätt förvirrad 5 barnsmamma söker lämplig sysselsättning, helst 1-2 dagar/helg och då högst
2 helger/månad"
Jag lär ju säkert få många napp.......eller hur?!
Och med det önskar jag er alla en trevlig fredag & på återseende.

2 kommentarer:

  1. SMS idén är inte så dum, du kan få napp.
    Min CV för framtida jobbsökande är inte så rolig den heller efter lång tids sjukskrivning.
    Våfflor & sylt lät inte dumt...det kan bli lördagens mums här.
    Ha en trevlig helg och om du kikar in hos mig så får du lite "Glamour", skratt.

    Sv; Jo, svärmor bor på replängds avstånd...Alldeles för kort håller jag med om. Tur att hon har kikare att kolla upp oss med! skratt. Din bor närmre och jag anar att man gärna bor en bit bort...Milla

    SvaraRadera
  2. Nix, det var faktiskt ingen braig ide det där med att skicka sms......inga svar där inte ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails