20100107

En vit jul

Oj, oj. Vi blir allt mera insnöade här i skogen.......vi är ju absolut inte ensamma om detta fenomen och jag är glad att jag inte behöver dra iväg med barnen på vägarna. Jag är glad och tacksam för att vi har valmöjligheter i vår vardag som gör att jag kan stanna här hemma ett tag till.
Barnen leker och gnabbas......i morgon är det äntligen skoldax igen......och jag tror att det blir skönt när allt är tillbaka i vanliga spår igen. För även om loven är toppen och julklapparna ett braig tidsfördriv, så blir det mesta tråkigt efter ett tag och längtan efter kompisar blir stor.
Men även om det gnabbas och bråkas en del så har ju även denna julen varit super mysig, och för en gångs skull så blev det som sagt en väldigt vit jul.

Och som det ser ut nu så kommer vi alltså att få en hel del mera snö, jag jublar och njuter......sambon han gnatar och tycker att det kan vara nog nu :)

Men snön ger mig mersmak och jag minner mig tillbax till Norrland.......när vi åkte skridskor och skidor och när snön alltid låg vit på marken. Pratar lite med farfar som bor där uppe i Gävle. Han erbjuder sig att skicka ner lite mera snö till oss........men bara om jag tar lite av deras kyla. Minus 21 grader är lite mer än han vill ha, jag tänker på sprakande brasor och varm choklad......trallar på en julsång och låter sinnet få fara ut ibland alla snöflingor som dalar utanför våra fönster.....

2 kommentarer:

  1. Tänk attt snö kan frambringa minnen om barndomens glada snöfyllda vintrar...jaa t.o.m i Östergötland hade vi rediga vintrar. Jag minns snögrottor där vi eldade med hö!..Jag är glad idag att barnen får minnas denna vinter som en rejält vit en.Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Har fått uppgift från min säkra källa att det nu uppmätts 29 minusgrader i Gävle!! Hade vi bott där hade jag fått klättra genom BAKLUCKAN in i min bil ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails