20100111

Start skottet


God morgon!
Idag är det alltså officiellt stora start start dagen efter julledigheter. Nu är det långa skol/dagis/jobb dagar att se fram emot......jag har sagt det innan; vi längtar självklart efter lov......men det är lika skönt när loven är över och vardagen tar vid........men väldigt snart kommer vi säkert att längta efter lov igen.


Vår helg........ja den försvann i ett navs........men den innehöll i allefall mycket gos och kärlek. Så där som det ska vara när det är helg.
Den innehöll även lite bil problem.......för ni vet hon som fick en sån här.........>
av sambon för att kunna starta bilen som alltid är död när den stått i kyla i ett par dagar.


Ja, hon har en sambo som helt glömt bort att hon kör omkring i en sån här.........







Min "lilla" familjebil tar stooor plats i vårt smala garage, det är alltså obefintlig plats att öppna motorhuven på, om man överhuvudtaget kommer fram till motorhuven..........men sambo informerade mig glatt om att det "bara" är att putta ut bilen en liten bit så kommer du åt........
Men när jag & barnen skulle åka och helghandla i fredags så dissade jag sambons goda råd och tog lilla saaben i stället.
Sambon fick putta ut bilen själv igår......,vilket inte gick eftersom bromsarna hade låst sig......så han fick trycka in med armarna & koppla lilla starthjälpen. Brummmm, bilen gick igång utan problem, sambo börjar backa och bonk!....så blåser garagedörrarna igen och smäller sönder en backspegel........
Hm, att jag inte tänkte på allt detta själv ;)..........men jag fick iallefall bitarna som gick sönder......för det fixar säkert du med lite super lim när det blir varmare ute sa den glada sambon :)

Idag är det dags att säga hejdå till julen för den här gången. Vissna julstjärnor ska slängas ut, julgardiner ska plockas ner och ljusstakar och alla tomtar ska återigen läggas ner i sina lådor. Och det ska bli så skööönt......nu är det dags att få släppa in lite härliga vårkänslor istället. Även om det är långt tills det är vår så är det alltid skönt när man får undan pynt och damm, det blir som en start inför våren som är på väg.
Sen om vi hinner så får det bli en runda till byn, presentpengarna utav svärmor ska få omvandlas till lite nya blommor att få pigga upp hemmet med.
Men innan allt det där ska fixas och donas med så stundar det som vanligt både bäddningar, frukostar, påklädningar och tvättmaskins start.

4 kommentarer:

  1. Ursäkta men jag ler igenkännande. Män de fixar det åt oss ,med bilarna, allt är så enkelt..
    ...men ibland så slår "teknikguden" tillbaka mot de som "vet allt".( Detta skriver jag med en stor portion humor och massor av kärlek.)
    Känns lite som att läsa reklam när man svänger i kurvor, du vet? Kramar Milla

    SvaraRadera
  2. Även om det är lite komiskt att läsa om att andra också har sånna där tokiga problem, så är det ganska lätt att hålla sig för skratt när man är mitt upp i det.. Men funker det inte med superlim så kanske du kan prova med silvertejp? ;)

    Jo, visst är det skönt med vardag också!

    Jag hade nog aldrig flyttat på min familj så långt som till Gävle tror jag. Jag hoppas ju fortfarande på att pappa & Britt ska vilja flytta söderut. Men det kommer nog inte hända =/ Men vem vet. En flytt på 1 mil till Bromölla kanske kan räcka för att det ska kännas bättre. För till småland tror jag inte det blir. I dagens läge när man får vara glad att en i familjen iaf har jobb, så håller vi hårt i Ifö-verken ;)

    SvaraRadera
  3. Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram Kick

    SvaraRadera
  4. Visst är det så, frustrerad mitt i det jobbiga med bilproblem så glömmer man lätt att se det komiska i det hela ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails