20100128

Snö kaos

God morgon!
Men OJ vad det har snöat och vilken otrolig mysfaktor :))
Jag älskar snön och trivs som fisken i vatten när det snöar riktigt ordentligt....alldra helst kunde det ha fått snöat lite till.........älskade sambon är mindre glad.
Jag tröstade honom med att gå upp tidigt för att skotta mig fram till hans bil.
Tror att han blev både glad, förvånad och varm om rumpan när det var dags att sätta sig bakom ratten.
Nu är han sedan en stund redan på väg till jobbet.......och eftersom han jobbar mitt inne i skogen så tar det nog en stund att komma dit idag.
Vi som är hemma och inte behöver ut på vägarna idag, vi kommer att njuta av snön och ute lekar kommer troligen att hägra denna torsdagen.
BAKA kaka står också på "göra" listan.....inte för att vi kommer att få något främmande idag, utan helt enkelt för att det är så gott med kakor :)
Tråkigt nog så blev det ju inget besök ifrån Sölvesborg idag......även om vi säkert är luttrade med norrländskt blod, så är det väldigt onödigt att bege sig ut på vägarna i onödan.
Men vi håller tummar och tår för att det snart blir en date med systrar och små gosiga kusiner ;)
Men nu är det frukost dags och avvinkning utav Emma som står näst på listan.
Hon ska ju till skolan och sen hem till sin pappa igen. Veckorna när de stora barnen är hemma går otroligt fort.....lite ledsamt är det allt, men vi vet ju att hon snart är hemma igen.
Hej på en stund och jag önskar er alla en toppen dag idag!

2 kommentarer:

  1. Hoppsan hejsan, här kommer jag & hälsar på. Älskar också snön, mera, mera! Fast så mycket ute aktivitet blir det nog inte, här ska städas inför 16 åringens födelsedag på söndag! Tänk att jag har så gamla barn! Nästa helg ska hon till sin pappa och bli firad. Hon är inte där så ofta tyvärr, för henne, men saknar henne, det gör man ändå. Förstår din känsla. Skönt ändå för barnen att de "har" sin pappa..Ha en härligt dag med mycket snöbus, Ps. vad gulligt av dig att skotta åt mannen, det är nog något jag aldrig gjort, skratt.Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också det är jättemysigt med snö =) Och förmodligen hade vi tagit oss fram. Men OM INTE så känns det ju mindre kul att ha små barn med i bilen.. Så ja, det är väl bara att vänta ännu ett litet tag =(

    Hoppas ni får en mysig dag iaf =) Kram!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails