20110526

26:e Maj

Hipp Hipp Hurra, idag är det Emmas födelsedag!
Idag fyller hon tonåring, hela 13 år blir hon min "lilla" tjej.
Men så är det ju.
Hon är ju nummer 1 i barnaskaran och kommer liksom alltid att vara min lilla tjej.....
Det är hon som har fått prövat det mesta
& hennes mamma har tagit lärdom som hon fört vidare när det var dags för flera barn.
Hon är på så sätt, mitt "pekfinger" som jag kan gå tillbax till & använda som vägledning när jag ska uppfostra hennes mindre syskon.
Vad som fungerade och vad som är rätt & fel.....om ni förstår hur jag menar ;)

Och nu ska hon alltså bege sig in i tonåren.......
En tid som kommer att vara fylld av massor av roligheter, men även en tid som kommer att innebära många stora och viktiga beslut......
Både för henne och hennes mamma!

Men det är ju saker som vi får ta oss igenom efter hand.
Nu ska vi först ta oss igenom själva födelsedagen =)
Och när det ska vara födelsedag, tja då måste man ju ha en tårta.
Tårtan, ja den har precis kommit ut ur ugnen.
Paketen är inslagna och korten är skrivna......
Så nu är det bara till att vänta in den blivande tonårsdottern som för tillfället är i skolan.

Trevlig Torsdag!

Tillägg: Jag har haft stora problem med att kommentera hos er andra, varför vet jag ej.
Men tydligen har det varit problem även för er andra att kommentera hos mig =(
Så jag hoppas att det hela är ett övergående problem som snart är åtgärdat =)

2 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS till tjejen ;) Det är stort att bli tonåring ;)
    Hoppas dagen blir fin!

    SvaraRadera
  2. Å, stort grattis till Emma =D
    Spännande och speciellt då ens första barn blir stor. De kommer ju alltid göra allt först liksom:)
    Hoppas ni får en jättehärlig dag!
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails