20110503

På väg i allefall.....

Att äta eller att ätas....det är ju frågan!
Idag har jag ätits....levande!
Dåligt samvete kan nämligen gnaga sig långt in i sinnet.
Jag har alltså varit en argsint 6 barnsmamma med extra kort stubin idag.
Men jag skyller min korta stubin på,
ett påbörjat socker abstinens =(
Hur i himlans gör människor som slutar äta socker i olika former?!

Jag håller mig till "jaggörsågottjagkan&tarettlitetstegitaget" varianten.
Dvs, att jag minskar ner som det så fint heter.
Och det har jag ju lyckats med idag......för idag har jag bara ätit en liten bulle och bara 2 små chokladbollar.
Ja visst ja, sen var det ju den underbart lena glassen som jag & älskade sambon hade till kvällsfika.....sen kanske det var någonting mera.....
Det är SVÅRT det här med att dra ner på sockerberoende.
Men ett stort steg är väl att erkänna faktum,
så jag måste ju uppenbarligen vara på god väg i allefall ;)

Och på god väg är det även för fler i den här familjen.
Närmare bestämt för lill tjejens del.
Hon växer ju och utvecklas så det är inte klokt!
Min "lilla" bebis är ju nästan en stor tjej,
som verkligen gillar att "hänga" med storasyster ;)



God kväll!

2 kommentarer:

  1. Jag har inte ätit socker sedan i Januari! Går skitbra! Efter ca två veckor helt utan har suget försvunnit. Så är det! Jag smakade en bit tårta på min födelsedag, inte gott! Himla söt och sliskig tyckte jag. :)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att socker jämnställs med knark (!) när det gäller avvänjning, det är svårt & tufft när man är beroende.
    Kanske bäst & jobbigast med nolltolerans, men knappast något Du ska ge Dig på i nuläget.
    Så söt bild på stora Izabell och lilla pluttan, så glad hon ser ut den lilla :)
    Har Izabell storl 110/116? Elin har fått två klänningar, samma lika i rosa/Hello Kitty och om Du/Izabell vill skickar jag gärna den ena till henne.
    Ha en bra dag *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails