20110504

En blind höna....

Hemkommen ifrån dagens fruktade tandläkarbesök med stora sonen.
Och vem var det som tyckte att det var en braig idè att mamma följde med?!
Ni vet hon som har en fruktansvärd tandläkarskräck......
Hur smart tänkt var det.....att låta en blind höna leda en annan?!
Jag tar på mig hela skulden och tackar både tandläkaren & tandsköterskan för ett fruktansvärt BRA jobb.
För att dom stöttade, peppade & hjälpte sonen igenom dagens 2 tandutdragningar.

Sonen fick ju följa med hem, i stället för att åka tillbax till skolan.
Så nu ligger han i tryggt förvar på soffan och vilar.....
lite gråare än normalt, men välmående.

Men men, än är det inte över =(
Om en månad så är det tänkt att dra ut två stycken tänder till.
Men sen är jobbet med att dra ut fastsittandes mjölktänder över!

Vilar, ja det gör faktiskt även de två minsta barnen i familjen.
Tandläkarbesöket tog tydligen musten ur dom också ;)
Men det gör ingenting,
för då hinner mamman i familjen med att steka lite plättkakor.
Och till dom blir det sylt & grädde =)
Mumsigt värre blir det alltså till dagens mellis,
men ack så mycket socker =(
Men, men är det lilllördag så är det =))
Och för det andra, så är det nog inte så sunt att sluta helt med socker.....
Alltså....ett litet steg i taget!

2 kommentarer:

  1. Å fy så hemskt (jag med har tandl skräck) stackars pojk!!

    Gott med plättar, det är man värd efter en sådan upplevelse.

    Men Du Janeth, självklart menade jag att Izabell får klänningen av oss.
    Jag skickar den i morgon :)

    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag ryser och känner hur fjädrarna reser sig på den här hönan också..fy. Tur att det finns proffsiga tandläkare. Kan man som mamma få lustgas under tiden =))
    Ha det gott vännen och plättar är bättre än godis.
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails