20110521

En (O)vanlig lördag

Lördagen började tidigt.
Redan 08.30 var jag, Izabell & lilla Mathilda inpackade i bilen.
Med oss hade vi handlingslappar, kassar och pantflaskor.
Japp, det stundade stooorhandling.
Jag hade räknat med allt(trodde jag i allefall).
Blöjor, extra kläder, dryck och plånbok.
Inget kunde alltså gå fel.......
Men vad jag inte räknat med,
var att Mathilda inte alls hade planerat sin lördag i kombination med mig =(
Hennes reaktion när vi entrade ICA Maxis dörrar, var minst sagt ARGSINTA!

Vi har alltså bjudit personalen OCH andra handlande människor, på högljudliga toner idag......
och då inte bara en gång, utan två gånger.
För när det stoooor handlas i detta hemmet, så handlar vi i omgångar.

Dvs att första rundan så handlar vi alla torrvaror, frukt och liknande.
Sen betalar vi och packar in varorna i bilen.
Andra rundan, ja då köper vi kylvaror och frysvaror.
Stooorhandlingen tar alltså tid.
Men bor man på vischan, ja då måste man vara effektiv =)

Men men, vi tog oss igenom hela handlingen med 1 arm och svett i vartenda litet veck på kroppen.
(arm nummer 2 användes till att bära skrikande barn)
Arg var jag, självklart inte på litet barn.....men på sambon.
Är jag ensam om att bli arg på andra hälften när det kör ihop sig??!!

Hur som haver, så toppade Mathilda det hela med att både skrika och bajsa hela vägen hem.
Izabell informerade mig om,
att hon aldrig tänker åka och handla med mig flera gånger.......

Väl hemma, så var det bara till att packa ur bilen, för det var dags att packa in älskade sambon.....(ja vid det laget, så hade jag ju förlåtit honom, för att jag fick slava mig igenom affären)
Sambo skulle nämligen på 40 års fest idag.
Och jag som är ammandes, fick äran att köra honom till festen.......
Gräsänkling är alltså jag ikväll......
Planer på gottigheter och tv mys med barnen hade jag......
Men TJI fick jag!!
För helt plötsligt och från ingenstans, informenar Philip mig om att han mår dåligt =(
Mitt huvud skriker NEJ!!
Jag vill inte ha kräksjukan i det här hemmet....ALRDIG!!

Har jag en väldig tur, så kanske det "bara" berodde på för mycket godis i magen.....
Men hur det hela utvecklar sig, lär jag nog strax få reda på.
Så nu är läget "gilla läge" och jag hoppas verkligen på att det inte blir någonting allvarligt av detta.

2 kommentarer:

  1. Nej..jag hoppas verkligen att det inte blev magsjuka :(
    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch. Du är duktig Du, jag hade aldrig klarat av storhandla med vilt skrikande spädbarn. Jag hoppas Ni slapp magsjuka. Nu ska jag leta efter en målarbok, asom tydligen fått fötter och försvunnit av sig själv... *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails