20110517

Hubbabubba....

Morgondagens frukost är klar!
Gröt så klart......risgrynsgröt.
Klappar mig själv på axeln och belönar mig med data tid,
trots att klockan är så sent.

Familjelivet tar tid, det är ju klart.
Minutrar blir till timmar och timmarna till dagar.
Vet att jag hade behövt slappna av lite och låta mitt vanliga jag få ta vid.
Den vanliga Janeth som brukar kunna ta allt med ro......
Men för tillfället så fungerar inte riktigt den halvan av sinnet.
Utan jag låter mig stressas och försöker hålla en nivå som egentligen inte är min.

Troligen så är det därför jag känner mig en aningens bortkommen.
Känner mig lite som hubbabubba......
Som bambi på hal is......

Jag hade behövt 8 armar, 2 huvden och 10 ögon just nu.....då hade jag varit NÖJD!
För även om jag kaxigt svarat;
Att 6 barn inte medför mera "arbete" än med 5 barn,
så är ju faktum ändå;
Att jag inte hinner med annat än att bara vara mamma just nu.
Vilket jag så klart borde vara & är nöjd med......
Men jag ställer ju även krav på att hemmet borde vara i ett visst skick........
och att barnen ska se någorlunda rena och fina ut när dom ska till skola/dagis.....
Att älskade sambon har mat i matlådan.....
OCH att tvättmaskinen helst ska snurra HELA tiden och.......

Så snälla söta uret på väggen,
ge mig några extra minutrar i morgon TACK ;))

3 kommentarer:

  1. Ja, att ha en bebis i familjen tar ju extra mycket tid oavsett hur många barn man än har, eller hur =D
    Tyvärr är det ju just nu man får !) slippa att vara duktig för annars är det ju som du skriver..en åtarmad bläckfisk du får förvandla dig till...och vem f..n vill vara en så´n.
    Man får ju vara otillräcklig, hoppas jag för fasiken, jag är ju nästan det jämt,hihihi.

    Jag kan i hemlighet erkänna att det var närmast plågsamt och ångestladdat att vara med i skolan..Men vem törs erkänna det för alla duktiga ångestfria, hurtbullar som vi omges med? Så du är inte ensam =D

    Hoppas solen lyser även hos dig..det underlättar ju alltid. Om inte annat för humöret. För det mesta, skratt.
    Ha en fin dag idag, onsdag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. "åtta armad bläckfisk", förstås *ler*

    SvaraRadera
  3. Förstår Dig otäckt bra, har själv ångest över både det ena och andra där andra människor och övriga platser än hemmet ingår, tyvärr. Lämning/hämtning på dagis och utvecklingssamtal fungerar okey men föräldramöten osv är förskräckligt. *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails