20110525

Mitt i dagen....

Onsdag mitt i dagen.....och mitt i all busskröning som idag råder!
Förmiddagen har gått åt, till att köra svärmor på by ärenden.
Lunchen försvann då skolbarn skulle hämtas.
Och lite senare i eftermiddag, så är det dags för utvecklings samtal nummer 3 på kort tid.
Denna gången är det Emmas tur.
Ett samtal som brukar gå snabbt och smidigt ifs,
men man måste ändå ut i bilen och köra.
Sen, ännu mer lite senare, så ska vi köra ut till byn igen....
Då är det dags för Alexander och ha nått jippo med klassen.....
dock har jag "lejt" bort detta till de stora barnens pappa.
Men jag måste ändå få dit barnet i tid....och sen,
så kan jag äntligen lägga upp fötterna på bordet och bara luta mig tillbax och njuta ;)

Och tur är det ju, att vi har en buss....så att allihopa får plats.
För annars så hade det blivit ännu flera turer.......mindre tur är det dock,
att bussen dricker kopiösa mängder bensin.
För er som inte har hört/sett det, så är det rekordhöga priser på bensinen ;))
Så det börjar faktiskt att bli ett lyx, att få köra bil överhuvudtaget.....
Men bor man mitt i en skog,
så har man liksom inte så mycket att välja på numera.
Bara till att bita i det sura äpplet och känna hur det svider på vägen ner.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails