20110520

Fredag hela dagen!

Ojoj, så var det alltså fredag igen!
Och precis när jag började få flyt på veckan ;)

Älskade sambon jobbar för tillfället SJUKT mycket och är knappt hemma.
Men ingenting ovanligt kan jag meddela.
För jag har förstått att skogsindustrin är lite som trädgårdsarbete.
våren så vill man ha MASSOR gjort,
men sen när glödheta sommaren pågår,
ja då är det lugnt......
Men sen helt plötsligt så är det höst,
och då är trädgården/skogen full med en massa saker som måste bli gjorda igen.....
Och så rullar det på....år ut och år in =)

Vilket innebär att "ansvaret" som mamma/hemmafru, är ganska så stort just nu.
Och den här veckan har varit en vecka som har rullat på sjukt snabbt,
vilket ifs är skönt......
Men när man inte har någon hjälpande hand hemma......
så hinner man liksom inte med så mycket som man skulle vilja.

MEN det GÖR ingenting!
Nu är det som sagt fredag.
OCH alldeles strax så ska jag packa in dom mista barnen i bilen.
För det stundar nämligen dagis/skolhämtningar.
Sen ska vi hem, för att fika härligt nybakade rabarbermuffinsar =)
Och när vi fyllt magarna med gottigheter,
så är det dags att packa in barn i bilen.....igen!
Sen tillbax till skolan, för att ha utvecklingssamtal med Philips fröken.
Pojken i fråga är på tvären och vill inte alls följa med......
Tur är det, att jag har vilja av stål och är seg som en gammal kola!

Trevlig fredag!!

2 kommentarer:

  1. Seg som gammal kola :D tack Janeth för dagens skratt.
    Jobbigt med bilkörning på längden och tvären men bara att gilla läget när man bor ocentralt ;-)
    Rabarber hör inte till min favorit så de go'sakerna får Du behålla för Dig själv :)
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Fredag blir slödag här..inte ens riktig mat blir det tillagat utan så´n där låtsaspizza från pizzerian ska köpas hem...om nu någon *läs Maken* orkar köra dit och tillbaka !)
    Skickar ett gäng fredagskramar och jag hoppas solen skiner även hos dig.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails