20110531

Bergs bestigning

Jag har bestigit berg idag.
Närmare bestämt ett berg utav tvätt.
Roligt & skönt är det ju så klart, att ha en massa smutsiga kläder tvättade/vikta/instoppade.
Men jag vet å andra sidan, att jag har fler berg att bestiga.
Och det redan i morgon bitti.....
För tvättmaskinen är nämligen redan laddad....igen!

Sen har jag varit på bristningsgränsen till kollision, med det mesta.
Vilda Mathilda har hållit låda, ca hela dagen =(
Magont tror jag det kallas, när det handlar om små barn.
En fis på tvären så att säga.......
Magsår är nog ordet som beskriver hennes mamma.

Livet som 6 barns mamma har sina LJUSA stunder men himlans,
ibland övergår det i gråare nyanser.

Men det glömmer man ändå så snabbt.....
För i slutänden, så är det ju dom ljusa som räknas =)

3 kommentarer:

  1. Mount Everest och grå-dagar...De är faktiskt helt okej att klaga på *blink blink*
    Även om det är de ljusa stunderna som räknas är det ibland ganska trist att befinna sig i gråzonen.
    Stackar Mathilda som har ont, det är aldrig roligt och jag har alltid tyckt att det är så frustrerande då man inget kan göra och att det inte ens hjälper med att bära på dem.

    Sonen, här, har ju haft magont hela veckan och det är en jäkla tur att jag inte behöver bära på honom, skratt.

    Hoppas att det magonda ger med sig och att berget minskar...Men en fin dag ger jag mig på att önska dig ändå. Kram

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med barn som har ont, en fis på tvären kan ju göra vem som helst olycklig.
    Ha en underbar helg, nu beger vi oss om x antal timme mot Sollefteå.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Nu har det visserligen inte hjälpt någon av mina barn med magontet, men många blir ju hjälpta: Minifom och Bio Gaia-droppar (har jag för mig dom heter..). Kan ju vara värt att prova!/Syrran

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails