20101204

Byta plats.....

Härliga underbara lördagen är långt gången redan.
Snön den ligger vit på marken.
Sambon tycker det är skit ;)
Jag njuter =)
Men idag får det njutas inomhus, för Simon har feber & är snuvig =(
Ingen rolig kombination eftersom sjukhusbesök väntar på Tisdag.
Så jag hoppas och håller tummar, för att han ska vara frisk tills dess.
För att behöva ställa in ännu en gång....nja,
det vill jag verkligen inte.
För att ha en liten kille,
som verkligen behöver lämna lite prover igen.......
........ja det vill man inte skjuta allt för långt på framtiden.
Eller rättare sagt, så skulle jag vilja skjuta det bort, för all framtid.
Men jag vet ju bättre än så och det är ju ett nödvändigt ont =(
Och jag vet ju innerst inne, att vi måste få veta.
Att vi måste utsätta honom för lite ont,
för i slutänden så blir det ju förhoppningsvis toppen bra.

Men det är aldrig roligt som förälder,
att ha ett barn som kanske är sjukt.
Man skulle ju hellre vilja byta plats,
så att han slapp genomgå jobbiga saker.

Idag har han mest legat hela dagen.
På soffan, i sängen.....på golvet....

Men ganska så pigg är han ändå, vissa stunder.

Då knaprar han på pepparkakor, som vi hann baka när han sov =)
Och nu stundar det snart lördags middag!
Kasslergratäng med annanas och ris är vad som bjuds på idag.
Och på en å samma gång, så slår jag 2 flugor i en smäll =)

För ris är vad som skall vara i "apelsinriset",
som vi ska äta som lördagsgott i tv soffan i kväll!
I morgon är det en helt ny dag.
Men nu önskar jag oss alla en riktigt trevlig lördagskväll!

7 kommentarer:

  1. Å, då förstår jag att det känns lite tungt. Man oroar sig alltid för barnen. Hoppas det inte är allt för allvarligt.
    Jag finns här om du behöver prata/på mailen med...
    Klart man skulle önska tt de slapp allt ont men ändå är det ju skönt om man får besked. Hoppas att han friskanr till så ni kommer iväg på det planerade besöket...fast så var det ju det här med planer, ja?
    Hoppas på det bästa.

    Maten lät himla gott, på tal om något annat och apelsinris...är det som ris a la malta?

    Hoppas ni får en härlig lördag och tack för att du vet att jag "finns" även när rullgardinen är nere:)

    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Stackars lille Simon, att både vara sjuk och behöva till sjukhus för provtagning låter allt utom roligt.
    Kommer inte ihåg varför Simon ska provtagas, vad är det som är fel?
    Kasslergratäng låter gott, men apelsinris hoppar jag gärna över.
    Ha en fin fortsättning på lördagkvällen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. =( Krya på lillen!! Hoppas ni får en mysig lördagkväll i soffan iaf. Apelsinris lät verkligen inte fel, men jag är helt slut efter en dag med kalas, så jag får väl tvinga i mig lite tårtrester istället ^^

    SvaraRadera
  4. Kram till er! Såg ditt svar hos mig. Kan bara känna med er och hoppas ni får svar och att möjlighet till en bra behandling finns.
    Milla

    SvaraRadera
  5. Usch det är så jobbigt när barnen är sjuka. Och den oro man känner framförallt när man inte vet vad felet är, prov efter prov, undersökning efter undersökning. Och allt man vet är att ens barn mår dåligt.

    Känner precis som du, tänk om man kunde byta med dem...

    Hoppas saker löser sig till det bästa för er!

    SvaraRadera
  6. Stackars liten, varför ska de små behöva vara sjuka? Jag tycker inte man ska bli sjuk förrän man blir vuxen eller iaf lite äldre, typ 15 år. Då man själv kan förklara var det gör ont och tåla det bättre. Hoppas lördagsmiddagen var god. =)

    SvaraRadera
  7. Åh lilla plutt!
    Vad är det för prover och oro? Hänger inte riktigt med känner jag....
    Men massa kramar till er och hoppas den lilla sötisen kryar på sig snabbt!
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails