20101216

Ömmar.....

Torsdag idag!

Och om precis en vecka,
ja då kommer förväntningarna att vara höga i det här huset =)

Då ska det ätas skinksmörgås,
spelas Bingo lotto på uppesittarkvällen
och sen väntar en lång sovmorgon!

Det är ungefär dom traditionerna som hägrar i det här hemmet.

Och så är det nog,
att man skapar sig lite olika traditioner utefter både familj och behov.

Skönt är det i allefall att ingen av oss varesig ska jobba
eller behöver åka iväg för att umgås med släkt och vänner detta året.

Men det är alltså en hel vecka dit.

Och den veckan,
vet jag av erfarenhet....att den kommer försvinna hux flux!
Ikväll är det tillexempel dags för mamman i huset,
att få umgås med vuxna människor!
Då kommer nämligen en väldigt god vän till mig & plockar upp mig här hemma.
Vi ska nämligen vidare hem till en arbetskamrat.
Mysigt tror jag att det kommer att bli
& välbehövligt för en öm mamma kropp ;)

För ömmar, ja det gör det.
Trapp bravaden har satt snygga blåa märken på min kropp.
Men jag tackar måste ju passa på & tacka för era snälla kommentarer.
Och för alla uppmaningar om att köpa halkskydd.

Men jag kan lugna er allihopa!
JAG har satt fast självhäftande halkremsor som inköptes på IKEA.
Men detta har alltså hjälpt mig föga....för faller gör jag ändå.

Jag får nog helt enkelt acceptera,
att det är mitt öde(läs klumpighet) som jag helt enkelt får leva med.

Men nu ska här smaskas daim kaka......
...som efterrätt på dagens lunch =P

Trevlig torsdag på er allihopa!

7 kommentarer:

  1. Huvva ja det hade ju kunnat gått riktigt illa *ryser* Du måste vara försiktig.
    Låter roligt med en "Janeth-kväll" med goa vänner.
    Ha en bra fortsättning på torsdagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt trevlig kväll.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Där ser man! Ni har samma traditioner som vi för dan före dan. Fast här har vi tyvärr en som (alltid) jobbar...

    Vad härligt med en vuxenkväll! Välbehövligt!
    (Ska faktiskt också ha vuxenkväll, kommer inte ihåg när det hände senast...)

    Men lova att ta det lugnt så inga fler olyckor händer!

    Ha det jättemysigt ikväll!

    SvaraRadera
  4. Det är trevlig både med vuxenkväll och egna traditioner!
    Ha en mysig kväll!
    Kram Kick

    SvaraRadera
  5. Åh så mysigt för dig vännen! Ha så trevligt och njut av vuxensällskapet! :)
    Massa kramar

    SvaraRadera
  6. Det känns lite bättre nu, när du har halktejp i trappan!! Men jag tycker ändå att du ska köra pensionärsstilen och flytta ner allt du behöver till nedervåningen ^^

    Hoppas du får en mysig kväll, vad det än är du ska på =) Det förtjänar du!!! Kram!

    SvaraRadera
  7. Hihi, tack alla ni söta.
    Men tråkigt nog blidde det ingen vuxen kväll =(
    Men det kommer fler chanser =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails