20101213

Swich & iväg!

En aningens trasig har jag varit......men nu är jag HEL igen =)
Och hon som sa att hon lääängtade efter lite egentid......
.......den tiden som hon skulle få på jobbet.
Ja.....precis; Janeth i hög person!
Hon får helt enkelt erkänna att hon skulle ha varit tyst!
Men de är ju så här, att jag älskar ju utmaningar.
Och lördagens jobb, ja det var en utmaning.
Det var nämligen på ett helt annat/nytt jobb än jag är van vid.
Jag är ju van att jobba inom vården.
Men det här var någonting helt annat!
Jag fick jobba som en tok, det skulle bäras.....packas, kånkas, märkas och donas.

SUPER KUL var det faktiskt!
Men trött som urvriden disktrasa, var jag efter att ha varit iväg hela lördagen.
OCH på söndagen, ja då hade jag ONT överallt!
Träningsvärk är säkert det rätta ordet,
vilket kanske inte är så bra att dra på sig när man har passerat graviditets månad 6.

Men vilat det har jag gjort OCH jag hade tänkt att göra samma sak idag.
Men OJOJ, vad händer väl inte då?!
LUCIA dagen är ju idag!!

Traditions enligt så ska ju en kyrka uppsökas och skönsång ska insupas.

Swich och iväg!

Och nu är det gjort =)
Jag, Izabell och Simon har varit uppe i Gullabo kyrka.
Philip har ju sin skola uppe i Gullabo.
Men detta året skulle hans klass inte vara med i något lucia tåg.
Men där bjöd en annan skolklass bjöd på ett litet lucia tåg
och vi har fått njuta en liten stund.
För ett litet lucia tåg måste man ju få uppleva varje år =)
Men nu, ja nu ska vi ta tag i den här måndagen.
Och hoppas på att det fortsätter i samma härliga anda som den började.

Trevlig måndag!

8 kommentarer:

  1. Vi har inte sett nåt Luciatåg tyvärr =( Får väl kolla på det på TV ikväll istället..

    Men VAR har du jobbat nånstans??

    SvaraRadera
  2. Hehe, ja du kära syster....det får du veta en annan dag, för det är nämligen lite hemligt se du ;)

    SvaraRadera
  3. Jag vill oxå veta var Du jobbat!! Trots jag inte är någon kär syster ;-)
    Ha en bra fortsättning på måndagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Spännande med nytt arbetsställe:)
    Tack för din omtanke och jag vet att du upplever detsamma med Simon. Vi håller tummarna åt varandra:)
    Härligt att få mysa med luciatåg..här blir det inga längre ja utom på svt förstås..Fast det fick vi hoppa över till förmån till julkalendern..Mysigt hade vi ändå.
    Mys nu vidare av den härliga måndagen!!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Men hallå! Jag vill veta hur du får så snyggt på din blogg!! Jag försökte pimpa min lite i julfärg, men det vart ju bara trist.
    Du är då avancerad du...
    Får jag komma ner på kurs? ;)

    SvaraRadera
  6. Jag är avundsjuk. Vill också titta på mysiga Luciatåg. =(

    SvaraRadera
  7. Jag vill OCKSÅ veta var du har jobbat. Verkar som om du har VÄÄÄÄÄLIDIGT nyfnikna läsare...
    Kram Kram

    SvaraRadera
  8. Hade tänkt skriva något tankvärt ;-) men tappade minnet och vet inte vad... Ha en fortsatt trevlig måndag *kram* Åsa


    Jag återkommer när jag kommer ihåg vad jag tänkte :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails