20101220

En idyll.

Arg och inte alls glad....ja det är Janeth det.
Sur över att orken inte alltid finns....eller att den tryter helt och hållet!
Varför tillåter jag sinnet drömma sig bort, att förälska sig i en idyll.
En idyll om en lugn och stressfri jul.....
Finns det egentligen någonting som heter så?!
Stressfri jul.....inte här i allefall.
För även om kylen är fylld och även om paketen är inköpta,
så hittar jag 411 andra saker att stressa över
Nödbromsen fick dras åt....RIKTIGT HÅRT!
Men jag vet ju, att julen kommer att komma ändå.
Att allt kommer att bli vitt, underbart och härligt i allefall.
Att barnen kommer att få en underbar jul.
Och att alla kommer att vara glada och må underbart bra ändå.
Så varför stressa och bli helt förstörd.....när jag inte måste.
Men så är det, för tillfället så hägrar ordet slut i mitt huvud.
Att diska ur en gröt kastrull tar ALL kraft.......VILA är ett måste.
Finns ingen energi till någonting alls.
Men det är klart, att så här kan det ju bli ibland.
Och som en härlig bloggvän sa,
så tar det energi att producera en gullunge =)
Så det är ju klart,
att jag ska ju inte vara arg och bitter över detta inte ;)
Snart så kommer jag att hitta tillbax.....då kommer rätt växel att läggas i igen =)
Och under tiden,
om jag så måste ligga ner och vila hela tiden.....så ska jag njuta.
Bannemig!

4 kommentarer:

  1. Glad blir jag över ett livstecken, mindre kul att Du är trött och stressad. Men Du ta det lugnt och försök vila så gott det går, att vara gravid och flerbarnsmamma så här innan jul tar på krafterna, tänk på Dig själv och Ditt guldägg :) Jul blir det vare sig Du har städat, fejat i alla hörn eller inte.
    Jag hoppas Du orkar med Philips julfest i kväll och att Ni får en bra tisdag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Alla är vi såna, stressar över saker i onödan och blir besvikna när vi inte hinner/orkar.
    Ta hand om dig själv och lille i magen, det ordnar sig nog ändå.
    Massa kramar. =)

    SvaraRadera
  3. Ja, precis, och ju mer energi bäbisen tar, ju gulligare blir den. Jag var ett vrak av trötthet hela min graviditet, men seeeeeeeeeeee här uppe till vänster i gula tröjan va gullig han blev :D
    Lägg dig på soffan nu, BASTA!
    Kram Kick

    SvaraRadera
  4. Det gör du rätt i!
    Du behöver och förtjänar att vila samtidigt som du njuter av det!

    Ta det lugnt nu fram till jul, det blir som du skriver att alla kommer få en underbar jul trots allt!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails