20101230

Klumpig statistik

Förra året så föll jag i vår inomhus trappa, inte mindre än 2 gånger.
Likaså året innan.
Förra året stukade jag vänster foten, inte mindre än 2 gånger.
Likaså året innan.
Förra året så skar jag av halva pekfingret och fick sys.
Det var precis innan jul & hela julhelgen blev INTE som tänkt.

Detta året, har jag fallit i trappan, inte mindre än 2 gånger.
Jag har stukat foten, inte mindre än 2 gånger.
OCH nu har jag lyckats köra ett fönster lås genom hand flatan.
Dock behövdes det inte sys och stelkramps sprutan höll fortfarande i sig.
MEN nu är jag återigen handikappad.
Illa tilltygad OCH lite arg,
över klumpigheten som tydligen bara blir värre med åren.......

Så det faktum, att jag fyller år nästa vecka.....
Ja det är nog enligt min klump statistik inte till det bättre =(
Idag är det dagen innan det här året är slut.
God mat ska det ätas i morgon........
Baconinlindad vildsvins filè & potatisgratäng,
är vad detta huset ska bjuda på =)
Ifs så är det bara vi i familjen som ska vara hemma,
utan besök eller liknande.
Gör mig inte det minsta,
eftersom jag ändå inte är på hugget för att träffa folk.
Raketer ska självfallet få åka upp i himlen,

och lite champagne ska så klart få lena upp struparna.
Men annars blir det alltså lugnt.
Så skönt så =)
Och inte ett endaste nyårs löfte har klurats ut!
Vet inte riktigt VAD jag skulle kunna hitta på......
......tips ifrån er andra vore kanske en toppen grej ;)

Eller så är det helt enkelt så, att jag i vanlig anda inte vill lova saker.....
För saker som jag vill ändra på, ja dom tar jag ju tag i iallefall.

Hur som haver,
så önskar jag er en god fortsättning på näst sista dagen 2010!



5 kommentarer:

  1. Först ryser jag när jag läser om Dina vardagsolyckor, Du måste ha väldans otur må jag säga.
    Sedan blir jag mäkta förvånad över att höra att Du/Ni ska äta vildsvin!!
    Jag trodde Du rent av dissade sådan mat.
    Hur som haver måste Du absolut berätta ifall det var gott och om Du numera gillar vilda svin på tallrik.
    Ang raketer så är jag väldig kluven och typ mot sådant pga en mycket fyrverkerirädd hund.

    Ett troll tar även till & från min Elin i besittning, plötsligt är allt fel och hon ligger på golvet och skriker, vrålar, gråter och att t ex klä av sig själv, det är stört omöjligt.

    Nu avslutar jag denna avhandling, typ ett A4 med att önska Dig och Din familj ett mycket gott nytt år och en underbar nyårsafton *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Meh! Att du inte berättat om den olyckan.. HUR gick det till? Trevlig fortsättning på dagen du med. Klockan är i skrivande stund 18:30, så du borde inte hinna med fler missöden idag ^^ Kram!

    SvaraRadera
  3. Men jösses! Du är nog tom klumpigare än mig?? Trodde inte det gick, faktiskt. Jag har dock en väldans tur också och skadar mig sällan allvarligt men avskurna fingertoppar (japp, plural) och stukade fötter och totaltrasigt knä har jag på meritlistan.

    Hoppas du får ett helt skadefritt år, 2011!

    Vildsvin är jättesmaskens!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Måste ju fråga hur Din bild av mig var eftersom jag tydligen inte är den Du trodde ;-) *kram* Åsa

    SvaraRadera
  5. Hur ska det gå Janeth..om du blir klumpigare för vart år !)
    Tur är att det i allafall slutar med en hel go & glad Janeth i slutänden , puh=D

    Här blir också 3-rätters och vi firar i hemmets lugna vrå vi med. Raketer så klart och en hel massa filmer att ladda med. Dessutom ska jag till på köpet bita av naglarna och våndas över dotterns firande med kompisarna!!!! IIHHHH.

    Hur "unga" år blir du nästa år? Själv blir jag för sjutton -1 år från 40, aaahhhrg =O

    Önskar dig & familjen ett riktigt Gott Nytt År och en härlig avslutning på 2010.

    Kramar Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails