20101210

Lagom är BÄST!

Äntligen fredag!
Vi älskar ju fredagar OCH idag ska det IDOL mysas framför tv:n =)
STORA finalen som de flesta vet.
OCH vi ska ju självklart hjälpa till,
att hejja fram den vinnaren som vi tycker är värdig att vinna!
Jag tror att det blir ett bra avslut på en ganska så hektiskt vecka.
Massor av saker att göra, massor av saker att planera.
Men jag är helt införstådd med,
att det finns massor av likartade där ute i världen,
som oxå har 1000 järn i elden nu innan JUL.
Även om man med "åren" har insett och faktiskt har lyckats med,
att varva ner och insett,
att man faktiskt inte måste vara så himlans duktig & präktig.
Det räcker gott och väl med lagom =)
OCH
Just nu så tror jag faktiskt att det mesta här hemma,
är på lagom nivå ;)
Det är lagom långt kvar till jul,
det är lagom mycket kvar att fixa med.
Det är lagom mycket snö,
och lagom kallt
OCH alla är lagom glada.
Eller om man hellre föredrar: Alla är lagom sura....mest hela tiden ;)
Och inte blev familjen gladare av att mamman tackade JA till att jobba i morgon =P
Men just nu spelar det ingen roll,
för mamman ser faktiskt fram emot att få komma iväg en stund =)
Avslappnande är nog det rätta ordet!
För så är det ibland,
man behöver få sig ett litet andrum.
En ladda batterierna stund för sig själv.
Och det som gör mamman glad,
ja det brukar ju även göra familjen glad i slutänden ;)
Och med det,
tänker jag önska er alla en
riktigt härlig fredags kväll!

4 kommentarer:

  1. Hahaha! tänk att kunna ha jobbet lite som ett "andrum".
    FNISS säger jag bara!!!
    Men, alla är olika ;)

    SvaraRadera
  2. Exakt precis, det blir nog bra... även om det känns lite jobbigt med julbord, massa folk hög volym etc vete sjutton vad som flugit i mig, men jag är nästan folkskygg numera ;-)
    Låter bra att Du ser jobb som möjlighet till egen tid :D
    Här är vi inte så värst lagom ;-) men det ordnar sig nog till jul fastän allt går på sparlåga, min värsta tid är jul med ångest och otillräcklighet :(
    Nu slutar jag medan Du fortfarande (förhoppningsvis) orkar läsa... *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Jay, Jay, Jay & Godnatt, skratt.
    Kramar Milla

    SvaraRadera
  4. Åh, hoppas du fick en mysig fredagkväll!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails