20101205

En uppdatering

God förmiddag!
Ingen har väl missat att det idag är 2:a Advent?!
Och att det går snabbare och snabbare mot JUL =)
Här har det tänts ljus, ätits frukost,
blåsts ut ljus och nu är barnen ute med sin pappa.
Även liten Simon som efter massor av härlig sömn,
nu ser att må så mycket bättre.
Sen är det inga minus grader ute idag,
så han fick hänga med dom andra en stund.
Men det här med att det inte är minus grader,
kan ju innebära att min kära snö smälter =(
Hoppas på att det är snabbt övergående!
En liten uppdatering på mitt inlägg igår,
ang vår lilla Simon.
Känslomässigt så får man stunder,
då man bara måste få lätta sitt hjärta lite.
Igår var en sån stund.
Men vet ju att alla inte har följt oss så super länge,
vilket gör det svårt att hänga med ;)
Egentligen så kan jag inte säga så mycket, för vi vet inte så mycket.
Simon är för liten enligt "normen".
Han väger alltså för lite, men hänger ganska bra med på längden.
Dock ansåg läkarna att detta måste undersökas.
Vilket det har gjorts.
Efter många jobbiga undersökningar och provtagningar,
så konstateraders att Simon har för lite tillväxt hormoner.
Vilket KAN vara normalt i hans ålder.
Så vi funderar inte så mycket på det hela.
Han är ju våran lilla kille som gott hänger med i våra svängar.
MEN han har uppvisat tecken på att ha dåliga tänder.
Vi(föräldrar) gnor och borstar.
Och var 3:e månad är vi hos tandläkaren för att lacka hans tänder.
Allt är alltså lugnt och flyter på......
Vi lever vidare men vet att han ska till sjukhuset igen.
Men så får man ett uppvaknande!
En bit av en Simon tand faller ner i min hand,
baksidan på en tand.
EN FET smäll!
Jag förstår ju att det är nått galet......
Jag vill kräkas och dra täcket över huvudet,
gömma både mig & Simon.
Gråter en tår och tycker att allt är skrutt.
Ringer samtal och önskar att människan i luren ska ge mig svar.
Jag vill att allt ska bli bra.
Vilket det säkert kommer att bli.
Men jobbigt är det ibland,
när ens lille skrutt på 2½ år ska behöva ta den här skiten.
Hur som haver, så är det idag en helt ny dag.
Som vi som vanligt ser glatt på.
Och som vi & ingen annan har någon aning om,
HUR den kommer att se ut.
Och det är väl det som är livet?!
Man vet aldrig vad man blir bjuden på.
Utan man kan bara försöka att göra det bästa av den.
Och med det, önskar jag oss ALLA en härlig 2:a advent idag!

5 kommentarer:

  1. Oj usch huvva stackars Simon :(
    Ja självklart är det även rysligt jobbigt för Er som föräldrar oxå och än så länge är Simon så liten att han inte förstår... eller?
    Jag har inte förstått det var så allvarligt.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att tänka sig att det skulle vara nåt allvarligt fel när man känner Simon. Han är ju sprudlande glad och har energi till tusen. Så jag både tror och hoppas att det inte är någon fara med honom.

    Men har ni fått tag på nån ang. tanden och vad dom ska göra med den? För även om det "bara" är en mjölktand så måste det ju vara väldigt obekvämt att det fattas en bit?

    Hoppas iaf att ni får en fin 2:a advent. Vi ska nog fira vår med lite pepparkaksbak =) Här snöar det för fullt. Har inte kollat termometern, men hoppas det ligger på nån minus så att vi får ha snön kvar!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är inte roligt att vara orolig för sitt barn. Stackars liten. Hoppas att det inte är allvarligt, och att du får svar och hjälp snarast!
    Önskar en en lugn och fin andra advent ;)

    SvaraRadera
  4. Oj vad jag kände mig dum nu! Som beklagar mig över en toffel...
    Hoppas då att det rättar till sig,och det fort!!! Gobiten!
    Alla dina barn verkar vara GOBITAR!!!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin inställning till livet du/ni har.
    Man vet som sagt aldrig vad livet bjuder på..


    Önskar er en fin 2:a advent & skickar med en massa kramar:)
    Fin & härlig julbakgrund som du förhöjer stämningen med inför julen...
    Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails