20101221

Härliga kylan är här!

Hihi....Ikväll är det Norrlandskallt i Smålandet....18 minusgrader =)
Och som pricken över i:et så är det månklart!
Det är alltså en härligt idylliskt miljö utanför våra fönster.
Men glad är jag, att vi sitter inne just nu.
För efter att ha varit på Philips julfest i skolan,
så kan jag lova att det var kallt att sätta sig i bilen igen.
MEN vi har haft en toppen kväll!
Skolbarnen bjöd på sång och sketcher.
Och efteråt fick vi fika och barnen sprang runt och lekte.
Så just nu,
är jag så otroligt glad att jag sparkade mig själv där bak och kom iväg.
Lite tråkigt bara, att pappa/sambo missade alltihopa.
Men i morgon bitti så är det dags för avslutning i kyrkan
OCH då åker vi iväg allihopa tillsammans =)
SEN är det äntligen dags för ett härligt och efterlängtat jullov!
OCH just nu,
när jag sitter här i soffan och tittar på en härligt ljusspridande julgran......
så tror jag faktiskt,
att den där idylliska julfriden håller på att infinna sig.
Äntligen!

5 kommentarer:

  1. Låter toppenbäst :) *kram & go'natt* Åsa

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du börjar känna av julfriden. Det gör inte jag...kan inte fatta att det är julafton om 2,5 dygn! Hur ska jag hinna allt?

    Våra barn har redan jullov, så skönt att slippa gå upp tidigt och få iväg de små till skolan när det är så kallt ute!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vi hade -21 grader igår kväll men lite kyla har ingen dött av. ;-)
    Vad skönt att julefriden börjar komma. Sköt om dig!

    SvaraRadera
  4. Själv har jag gett upp... det lär bli jul ändå - eller vad tror Du?
    Elin krupp natten till i dag och hosta, hängig under denna dag, jag mår rätt skit, känns hopplöst.
    Ha en bra fortsättning på onsdagen, själv ska jag lägga mig i badkaret och sedan sova, för att orka med morgondagen.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails