20101206

Film kväll!

Det blidde ingen paketinslagning här igår.
Simon höll sig nämligen vaken ända fram till klockan 22.00!
Men "ingen ko på isen".....det är ju klart att det får hinnas med en annan kväll.
Dock blir det nog ingen kväll under den här veckan,
eftersom det är sambons jobba kväll vecka.
Och det innebär ju att kvällarna är fyllda utav matlagning, läxläsning,
eldning i pannan och godnattning.
Dom kvälls momenten får ofta mamma i huset, hm....att bli en aningens trött.
Så därför har jag ikväll planerat, i samråd med stora dottern.
Att vi ska ha film kväll i kväll.
Inte vad som helst ska det bjudas på heller,
utan den tredje Twilight filmen.
Som Emma för övrigt har sett 4 gånger redan, varav 2 gånger på bio.
Så jag hoppas väl på att det blir en helt ok film kväll ;)
Några popcorn blir det inte till,
men det kommer att bli härligt nybakade saffransbullar och glögg.
Och det är ju inte fy skam det heller =)
För övrigt så har vi idag minus grader ute!
Så snön, som igår började att förvandlas till tö........
........ja den har återigen intagit vinter fast form!

5 kommentarer:

  1. Har inte sett någon av Twilight filmerna, däremot läst böckerna :)
    Låter som en toppenkväll, film, glögg & nybakade bullar låter som en bra kombination.
    Ha en fortsatt genomtrevlig måndag så hörs vi när det blir tillfälle *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Så julfin bloggen har blivit!

    Du får återkomma med recension sen på filmen, för dom där vampyrfilmerna har inte alls intresserat mig.. Men kanske skulle man ge dom en chans. Hur går det med Pott-Harry?

    Vilken sida har ni då varit inne och kikat runt på, Eniro? Blev sugen nu på att ta mig en titt, men om man vill se "verkliga" bilder så funkar ju bara centrala Gävle. Hittade bara huset på Åkerbärsvägen..

    SvaraRadera
  3. Å va mysigt ni har det där uppe i skogen. Och vilken fin bloggdesign du har bytt till.
    Kraam Kick

    SvaraRadera
  4. Jag är som värsta tonåringen! Jag bara älskar Twilight filmerna!!! :) Men jag tyckte första filmen var bäst! Men med god glögg och bullar så skulle jag lätt kunna se om den också :)
    Hoppas ni får en mysig kväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Grattis till snön, igen.
    Klart jag gladeligen byter med dig Janeth ;)) Men hur vi ska lyckas, tja, nuför tiden kan man ju skicka det mesta på posten..fast hur Jag ska rymmas i en kartong det vete f..n =D

    Ha en mysig film-kväll och den filmen har just paketerats i julpapper här. Gemensamt till
    barnen, som också sett den 2 ggr:)
    Kram Milla och passa brevlådan för snart kommer jag, hahaha=D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails