20101222

Lätt förälskad....

Dissad, men glad ändå......det är Janeth det =)
Stackars sambon tyckte att minus 23 grader,
var en aningens över hans förstånd ;)
Lilla shopping bilen fick en ispropp....precis som grävmaskinen OCH skogsmaskinen......
OJ, vilket bestyr pappan i familjen har haft idag.
MEN mamman då?!
Ja hon har mått toppen!
OCH vem hade kunnat ana,
att det var en ordentlig kyla som skulle fixa det hela?!
Här har jag ju gått och trott,
att det var ett fång med värme som var det som krävdes =P
Men "underbart är kort".....för nu är det smålandskyla igen....bara 10 minus!

Men det kvitta lika,
för nu är det äntligen JULLOV för alla barnen i huset.
Kyrkobesöket på morgonen,
var det sista av en rad aktiviteter som har betats av under julen.
Mysigt är det ju,
att sitta där i kyrkbänkarna och se barnen sjunga.
Att bara få vara och ha en liten traditionsenlig avslutning..
...det är toppen det!

Resten av dagen har gått åt, framför spisen =(
Men gott resultat har skapats,
och nu är det bara paketinslagning kvar.
Sen är vi allihopa klara,
för att sätta oss ner och bara njuta.

Förälskad är jag oxå....till råga på allt!
I en gran!
Den står i vårt vardagsrum,
lyser så härlig och fin.....där skulle jag lätt kunna bo i ett par dagar.
Jag tycker nog,
att det är helt underbart,
att det krävs så lite,
för att göra en mamma nöjd ;)



Men det ska jag nog vara tyst om.
För annars får jag nog en gran till...
...i julklapp...
..utan sambon ;)

2 kommentarer:

  1. Sätt inte kaffet i halsen när Du läser min blogg under dagen, jag berättar mer senare *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Hehe.. Här blidde det slutligen en gran också, dock en i plast detta året.. Bättre än inget!! Nu blir det uppesittarkväll med Lotte Engberg, TJOHO!!! xD

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails