20101214

Ström avbrott

Idag är det morgon kaffe extra tidigt.
För om inte mindre än 52 minuter så stängs strömmen av till vårt hus.
En PLANERAD avstängning,
som måste ske i samband med att elbolaget skall uträtta nått ärende efter någon spänningsledning.
Detta innebär för den här familjen och väldigt många fler med oss.....
Att vi kommer vara strömlösa i minst 4 timmar.
Idag är det minus 6 grader kallt ute, alltså inte norrlandskallt......
Men för oss,
som inte kommer att kunna varesig elda i pannan,
eller kunna utnyttja värmen som finns i tankarna......
Så innebär detta att det idag, kommer att bli kallt innomhus.
Vad jag bävar för mest,
är att strömmen INTE kommer tillbax efter 4 timmar........
Ifs så har vi efter "gudrun" redan skaffat oss backup i form utav bensindrivna elverk......
Så värme kan ju skapas OM det skulle inträffa ett längre avbrott.
Men lite konstigt är det allt.
För när det inte är strömavbrott, ja då kan jag längta efter att det ska ske.
För ett kortare strömavbrott är ganska så mysigt.......
MEN när jag är medveten om att det ska ske, ja då är jag nästan ARG!
Men men, planering har skett.....
OCH jag hade tänkt att vi skulle vara kreativa under avbrottet.
Vi ska nämligen klippa, klistra & måla årets julkort =)
Trevlig Tisdag på er allihopa.
Nu försvinner jag ett litet tag.....eller ett längre =P
För utan el,
ja då blir det ju varken något surfande, ingen mat, inget lyse.......

4 kommentarer:

  1. Lite mysigt kan det väl vara kanske. Fast just att inte veta hur länge är drygt. Ibland när man jobbade på rökeriet gick strömmen, och man höll tummarna för att det skulle vara länge, då varken några maskiner eller löpande band funkade, haha!

    Hoppas dom fixar det på 4 timmar så ni inte förlorar för mycket värme.

    SvaraRadera
  2. Huvva ja det är jobbigt med planerade strömsvbrott i flera timmar, jag hoppas verkligen att Ni får tillbaka strömmen enligt planering och att allt fungerar som det ska efteråt... ingen vatten som frusit, eller annat jobbigt.
    Här har vi i dag "mindre kallt" bara 23 minus och ja allt är relativt, men efter nära på tvä veckor med ner till minus 30 är det ju absolut mer hanterbart med runt minus 20.
    Ha nu en bra tisdag så hörs vi när Du har ström, tid och möjlighet *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Hur går det med strömeriet???
    och
    När kommer du till Karlskrona centrum????????
    ;)
    Kraam Kick

    SvaraRadera
  4. Hmm, skrev en lagom lång story här förut, fniss, men den försvann tillsammans med er el.
    Nu undrar jag om det går fram..
    Men i vilket fall.
    Dottern är friskförklarad i alla fall från hjärtfel !!!

    Tack goa du för allt stöd och jag tror att du vet att det betyder extra mycket när det kommer från dig :)

    Hoppas nu att ni får värmen & datorn nä elen menade jag så klart, hehehe, tillbax.

    Skickar några värmande kramar i alla fall .
    Varm Kram, Varm Kram, Varm Kram etc, etc, etc.
    Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails