20101209

En siffer dag alà Anna Skipper

På ett sätt så gillar jag dagar som bara springer iväg, men inte jämt.
Idag var en sån dag, en ogilla "spring" dag.
Anledningen till att jag inte gillar dom,
är att jag liksom inte har ork för dom just nu.
Jag hinner liksom inte tänka, innan det är kväller.
Och då har jag helt plötsligt massor att "gå igenom"


Därför får resten av det här inlägget tala sitt egna språk...ett siffer språket!
Innehåll ifrån vår spring iväg dag:


8 minus grader ute på morgonen.
1 bortglömd gymnastik påse resulterade i dagens 1:a bilkörning.
1 Sjukt barns skola skulle ringas.
58 stycken saffransbullar tog form.
1 Telefon samtal ang jobb i helgen mottogs.
Vinterns 2:a pepparkaksdeg skulle blandas.
1 Stycke bil skulle färdas 9 mil för att besiktigas.
2 Hemmavarande barn skulle ut för att leka.
20 stycken hamburgebröd blev bakade.
Hamburgelunch med 1 stycke sambo & 3 barn genomfördes.
1 Tvättmaskin startades.
1 Plåt med mumsiga kokos"bollar" skulle in på kylning.
1 Stycke handling utfördes.
Dagens 2:a telefonsamtal ang jobb mottogs.
2 Skolbarn kom hem med skolbussen.
1 Skolbarn hade glömt gymnastikpåsen igen!
Detta resulterade dock inte i någon bilkörning.
5 Barn skulle ut för att leka.
Dagens 2:a måltid skulle skapas.
2 Katter utfodrades.
Dagens 1:a eldning i pannan påbörjades.
1 Stycke tvätt skulle hängas+24 par strumpor i olika stl.
Dagens 2:a diskmaskin fick köra sitt sista arbetspass för dagen.


Under dagen har det gått åt 5 stycken blöjor,
1 Stort antal metrar toalettpapper,
liter mjölk,
15 st bullar,2 liter kaffe,
1 Liter juice.
1 Okänt antal med ingredienser till mat & bak.
½ liter glass,
2 samarinpåsar


OCH självklart en gnutta tålamod och en hel hög med kärlek =)
Och det mina vänner, var våran dag.
I äkta Anna Skipper anda ;)




4 kommentarer:

  1. Detta är livet i en storfamilj! :D Tänk att göra en sådan lista för varje dag. Men kanske man skulle göra det...då ser man verkligen vad man gör!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du behöver då inte sitta och rulla tummarna i tristess du ;)

    Den enda siffran jag hade i mitt huvud igår var minuset som blev på sparkontot efter mitt "infall". Men mer om det i min blogg sen.. Mycket hellre hade jag velat baka 200 lussebullar och lägga i en frys som vi inte har =P

    SvaraRadera
  3. Pust,jag blev trött efter andra meningen, hehe.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Anna Skipper??
    Du är då väldans duktig och flitig, jobbar på bra :)
    Äntligen fredag... eller?
    Själv tycker jag ju oftast helg är jobbigt.
    Ha en underbar bästaste dag *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails