20110220

En FULL helg!

OJ, vilken helg!
Det blev ju en braig fredag till slut....precis som jag trodde =)
Dock uppstod nya knasigheter i den tonårsrevolterande familjevärlden =(
Men inget att hänga läpp för,
erfarenheter ska ju som det sägs,
göra människor visare.....
Så det är ju bara till att TA LÄRDOM AV MISSTAG ;)

I Går.....alltså lördag!
Så packade jag och Emma in oss i stooora familjebilen.
Soffan bak i bilen lastades ur och vi påbörjade resan in till Kalmar.
Ett IKEA besök alà Emma skulle genomföras......
Det var nämligen dags att förnya och fräscha till ett tidigare flickrum
......till ett blivande tonårsrum....som gjort för en TJEJ!
OCH efter både IKEA runda.......
Hansa City runda
OCH MAXI storhandelrunda......
SÅ vad både jag och stora dottern mer än nöjda OCH väldigt trötta!
Fötterna var som stora klumpar och kroppen,
som ska hålla en hel del kilon på plats just nu....
ja den var en aningens sliten.
Men himlans så skönt att ha allting gjort
och himlans så kul det är när stora dottern är glad & nöjd =)

Söndagen till ära.....så har jag & sambon dragit ved!
Sjukt mycket ved.......
Men livet på landet....i mörkaste skogen,
är på det här sättet.
Då får man gulligt räkna med lite valkar i händerna
och lite skit under naglarna ;)
Men toppen är det ju sen,
när man enkelt kan elda i sin stora panna
och njuta av en väldig massa varmvatten =)

Och njuta, det ska vi göra lite mera idag.
Nämligen av dagens söndagsmiddag.....
Som idag består utav:

Mumsigt och väldigt enkelt att göra.

Receptet är hämtat ur ICA`s egna kokbok; "Hela Sveriges Husman"

Och är det någonting som jag uppskattar när det handlar om mat......

Så är det när man kan slänga in det sista i ugnen

& hinna städa rent i köket innan det är dags att äta =)

Smidigt, snabbt och enkelt alltså ;)

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg...IKEA besök är extra roliga då man faktiskt har "planerat" inköpen eftersom det ibland tenderar trilla ned annat i kundvagnen :b
    Isterbandslåda lät som ett gött alternativ och jag håller med dig om att all mat som sköter sig självt är toppen.
    Ha en lika braig måndag..har ni sportlov?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Isterbandslåda = nej tack, jag avstår.
    Ett IKEAbesök som blir som tänkt och båda pater håller sams vid hemfärd låter toppen :)
    Veddragning i Ditt tillstånd???? Eller försöker Ni få något att hända????
    Nu go'natt, sov så gott *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Åh, isterbandslåda! Det låter smaskens! Har du lust/ork/tid att lägga upp recept? Trots hundratalet kokböcker så har jag tyvär inte just den...

    Och tonåringar och deras besynnerliga värld. Man trodde man skulle komma ihåg hur det var men på nåt sätt så är mitt tonåriga jags tankesätt som bortspolat. Jag kommer ihåg tankarna men inte varför jag tyckte de verkade vettiga...

    Under 8 svettiga dagar i november hade vi tre sådana i huset, mellan att Ludvig fyllde 13 och Lisa fyllde 20. I fortsättningen kommer vi ha max två på samma gång och mitt i allt kommer vi ha två lugna år utan någon innan vi kör igång igen ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Faktum är att jag kommer ihåg PRECIS hur jag kände mig när jag var tonåring! Hoppas jag gör det när Robert blir det också.

    Det var en känsla av att jag vet bäst och ingenting farligt händer mig eftersom jag har FULL koll på läget. Föräldrarna fattade INGENTING pga att dom var hopplöst mossiga, och ja - jag var oövervinnerlig helt enkelt :D

    Det var så roligt förra våren. Då skulle min kompis son, Joel 14 år, på gökotta nånstans ute i skogen... Dolly (mamman) frågade: hur ska ni komma hem då? Vet inte... svarade han. Underbart med denna brist på planering och "det ordnar sig" mentalitet *skratt*

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails