20110213

Söndagen är här!

Söndagsmorgon!
Vilket brukar betyda liiiite längre sovmorgon.
MEN inte i detta hemmet inte......
undrar om den dagen nåååågonsin kommer??!!
Jag anar att vissa anser, att det är självförvållat ;)
Men sovmorgon är ett lyx......som jag gärna hade betalat extra för!
För övrigt;
Så blev vi ju inte så där super insnöade i fredags.
Men vi blev ner kylda =(
Ca en 14 minusgrader anses tydligen vara vad vi ska ha för tillfället.
Snö i all ära, men kylan......NEJ tack!
Dock har halsontet börjat dra sig iväg......mot nedre regioner ;)
Närmare bestämt så har det lagt sig på en känd nerv,
som numera ligger i kläm BAK i min kropp.
Detta nervkläm, gör att jag får halta mig fram.....
om jag ens kommer framåt =(
HELT klart den gravida kroppens baksida........
MEN som vanligt....så är det ju självklart!!! värt allt i världen =)

I morgon är det vardag igen.
Och söndagar i detta hemmet,
brukar innebära förberedelser inför just måndagen....
Ni vet, det ska tvättas kläder.......bröd ska bakas och "göra listor" ska fyllas i.

Men i morgon är även en dag som jag sett fram emot lite extra.
Det är nämligen dags för MVC besök =)
vecka sedan sist, så lite pirrigt är det allt!
Att få lyssna till knoddens hjärtljud är ju bara så härligt...
även om jag innerst inne hoppas på att det inte ska bli fler MVC besök
(för den här gången)
Jag hoppas nämligen att knodden väljer,
att titta ut inom de närmaste 14 dagarna!
För är det någonting jag bävar för,
så är det för att behöva gå ÖVER tiden =P
Men det är i morgon.........NU....dags för att ta itu med söndagen!

4 kommentarer:

  1. Visst är Beck bättre än Melodifestival, men nej jag byter inte, dessa deltävlingar är ju typ det enda under tv-året som jag ser direkt när programmet visas :)

    Jag hoppas Du trots alla måsten inför måndagen har tid att ta det lite lugnt, vika tvätt eller sy gardiner eller varför inte en stillsam promenad i soooolen :)

    Här har värstingtablett tagits så nu lämnar jag dator, för de näsmaste fem, sex timmarna.

    Ha de bra *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Du, inte för att vara ond, men jag hoppas verkligen att bebis kommer EFTER Izabells födelsedag, så hon får bli firad ha kalas utan att uppmärksamheten stjäls av en nyföding/lillasyster ;-)

    Sedan hoppas jag ju så klart att Du har mindre ont och slipper både förkylning och annat resten av våren.

    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Håller alla tummar för att du ska slippa gå över tiden. Jag gick över 15 dagar med tredje sonen. Det kändes som 115 dagar!!! Hemskt!
    Ha en fin söndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Härliga <3 sänder jag idag och alla övriga dagar förståss!b
    Söndagar har ju en tendens till att vara lite av en förberedelsernas dag...alltid något som är förutsägbart nästan planerat!!??
    Hoppas det lilla hjärtegrynet i magen har det gott men det är klart att önskan att få hålla det lilla grynet ökar väl för varje dag.
    Ha en härlig måndag och Alla <3 Dag.
    Kram

    PS. -18 DS.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails