20110216

Nu är det nog dags......

Att erkänna.......
Att; Jag är en förvirrad och en väldigt energislut 5 barnsmamma =(
Det finns ingen ork och inga idéer.....
Sova gör jag knappast, för nätterna är en aningens grymma just nu.
Grymma på det sättet att kroppen troligen håller på att dela sig i 2.
Dagarna, blir till återhämtnings stunder,
när måstena är gjorda så slumrar jag snabbt in där jag står/sitter.
Innerst inne så vet jag, att det ska vara så här just nu......
Men lite tråkigt blir det
och det norrländska blodet som jag i vanliga fall skryter om.....
Ja det har ju gått i arv till mina barn,
som utan tvekan precis som vanligt vill vara UTE mest hela tiden.

Och jag som helst bara vill vara......
Men himlans....snart så är ju den långa väntan över......
OCH jag kommer snart att vara ungefär som vanligt igen.......
OCH framförallt,
så kommer jag att kunna knyta mina skor utan problem ;)










Och har jag tur, så kommer den lätta förvirringen att dra iväg.......
Förvirringen,
som för tillfället har låst både min internetbank & mitt Facebook konto.......
Ja , den är mindre rolig att ha att göra med =(
Egentligen så handlar det nog mera om tankspriddhet......
För jag har massor av tankar, som jag bara grötar ihop!
Men som vi alla vet, så är det idag Onsdag....
Och en "lill-lördag" är nog precis vad jag behöver =)

6 kommentarer:

  1. Finaste du ,vilken fin mage du har..
    Ibland önskar man ju att barnen också fortfarande sov middag..allihop menar jag:)
    Nä, skämt och sido så blir det väl mest en väntan nu eller?
    Hoppas du kan finna små ögonblick av vila och att ni får en fin dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Du får ta det lugnt och passa på att vila när Du får en chans. Klart som korvspad att barn med norrlänskt blod vill vara ute... svårt för dem att förstå varför mamma plötsligt vill vara inne å kura. Ha en skön onsdag "lill-lördag" *kram* Åsa

    Jo jag kom på vad Er nya lilla ska heta ;-) Emiz så klart :D efter sina fina systrar.
    Japp jag tror till 100 på en liten tös.

    SvaraRadera
  3. Äter P bara en sorts mat eller kan Du variera även hans meny?
    Om E får välja blir det stuvade makaroner eller stuvade makaroner ;-)
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. *spammar* Din blogg idag ;-)
    Klart det viktigaste är att det är en frisk bebis, att allt går bra, sen vad det blir är inte lika viktigt, speciellt när man som Du/Ni har båda sorterna.
    När jag var liten och gick i grundskolan, typ 100meter hemifrån, gick jag hem på lunchrasten, jag vägrade äta skolmaten, jag åt 3minuters makaroner med smör, från årskurs 2 fixade jag lunchen själv.
    Jag har alltid varit en matvägrare så jag förstår P även om man som förälder blir galen.
    E äter det mesta, smakar i alla fall på dagis, äter mindre bra hemma, men så länge hon nu växer är jag inte orolig, mellan 1års ålder och till dess hon var 3 åt hon inte mycket mer än välling, var tredje timma/dygnet runt.
    *kraam* Åsa

    SvaraRadera
  5. Tröttsamt. Jag var sjukt trött på att vara gravid på slutet. Och med tanke på att du varit gravid 4 ggr mer än mig så kan jag bara tänka mig... Här är det förkylt igen. Så vi håller oss inne. Fast jag vet att friskluft är bra, så är det alldeles för trist väder.

    Hoppas ni får en mysig lill-lördag =)

    SvaraRadera
  6. Tack för stödet, det behövs en dag som denna!

    Tradigt är vad det är, men det är smällar man får ta emellanåt...

    Ha en härlig helg!
    Stoor kram Kick

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails