20110211

Lite synd är det allt......

Det blidde inga flera strömavbrott.
Inte blev det någon kvarliggande snö heller,
för det har nu både regnat och plussats på termometern.
Dock har det skapats halsONT och ledvärk.
Japp, den här gången är det min "tur" att vara sjuk =(
Som OM jag behövde det just nu?!
Men jag skyller ifrån mig!
Alltihopa skyller jag på en stackars liten pojk som vi hade här hemma i onsdags.
Han var både snorig och hostig........
men hur ska man veta sånt i förväg?
Helt omöjligt......
& när man då har lovat att vara barnvakt....tja,
då är det ju inte så mycket att göra åt.
MEN jag kan anse,
att om man är medveten OM att man har barn som är sjuka
.......så lämnar man inte bort dom......eller??
Men så fort sambon kommer hem......så ska jag vila.
Samla krafter och
förhoppningsvis hinna bli bättre innan jag smittar ner hela familjen.
Tråkigt nog så är det kalasdags ikväll.
Sammanslagning utav 3 födelsedagar skall utföras
och jag har hört rykten om att det vankas smörgåstårta!
Men är man sjuk så är man
& då får man gulligt stanna hemma i sängen =(
Älskade sambon får packa in sig & barnen själva i bilen i kväll......
Och jag får ligga hemma.....utan kalas & smörgåstårta.
Så ni förstår att jag tycker lite synd om mig själv för tillfället ;)
Men GLAD får jag ju vara ändå, att det idag är fredag!
En stundande helg och lediga barn är precis vad jag behöver just nu.
Inga måsten och inga gå upp i ottan mornar.......
Underbart är vad det ska bli =)
Men NU,
önskar jag oss alla en UNDERBAR fredag!

3 kommentarer:

  1. Nej men usch fy och blä för ont i halsen och förkylning och ja ifall man vet om att ens barn är förkyld/sjuk på nå vis, inte lämnar man det hos en gravid med fem barn inte.
    Mycket dåligt gjort.
    Men det kunde varit värre (positivt tänkande) det hade kunnat vara magsjuka/vinterkräksjuka.
    Hur som haver synd om Dig att missa kalas & smörgåstårta :(
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Naw, sjuk är ingen höjdare och dessutom att bli utan smörgåstårta ;b
    Men du får ju lite vila när huset blir tomt.
    Krya på dig,
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Usch för att vara sjuk! Jag vet precis hur det är. =(
    Krya på dig. Du kanske kan passa på att titta på Twilight. ;-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails