20110217

Rutiner: ja tack!

Gårdagens lill-lördag, blev faktiskt en braig dag.
Inte någon grym energi påfyllnads dag,
men lite vila hans det med i allefall.
Idag är det ju som alla vet; Torsdag!
För ett tag sedan så betydde ju torsdagar Öppna för våran del
Men ju tjockare mamman blev, ja ju mindre åkte vi dit.
Och nu har jag ju hållt oss alla hemma väldigt länge.
Det hela började ifs när jag blev beordrad att vila,
så jag skyller ju så klart på det =P
Nu är det ju inte långt tid kvar till BF,
så vi hade ju kunnat bege oss ut till byn för social kontakt......
MEN nja, just nu känns det lite avlägset.......
Fast det ska bli skönt,
när det snart går att lägga upp rutiner för vår vardag igen =)
OCH vi har faktiskt "fuskat" lite på rutinlistan redan nu.
Blivande 5 åriga Izabell har ju faktiskt själv planerat,
att börja på dagis igen....
Och det ska hon göra när hon fyller 5 år!
Så samtal med dagis har skett OCH
resultatet blev dagis start i slutet på Mars.
MEN det har planerats lite mera!
Eller rättare sagt,
så var det sambon som planerade HELT själv.
SÅ....under HELA Mars månad,
så kommer han vara HELT pappaledig!
HUR skönt som helt känns detta!
Då behöver jag ju inte fundera mera över:
HUR han ska hinna hem när förlossningen sätter igång!
Alltså ett problem mindre.....& det gillar vi ju.
Men nu, så ska den här Torsdagen få lite struktur......

4 kommentarer:

  1. Men gud vad skönt, vilken bra lösning. Inte dumt att ha honom hemma och få lite avlastning! Vad glad jag blev för din skull =)

    Och skönt att Izabell själv bestämt sig, det måste ju underlätta en del ^^

    Ha en trevlig torsdag utan rutiner!!!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad skönt det måste kännas att han ska vara pappaledig hela månaden! Som du skriver, en sak mindre för dig att oroa dig för också, plus att du förmodligen får lite mer tid till vila om det behövs...

    SvaraRadera
  3. Härligt, vad SKÖNT att ha denna trygghet för dig! T o m JAG känner mig lättad *skratt*
    Ha en härlig dag!
    Kram Kick

    SvaraRadera
  4. Jippi Yea Glad jag blir Så gulligt av Din sambo att vara pappaledig när Du behöver honom så bäst!!
    Kuligt värre att lilla blivande 5åringen själv har bestämt att det är dax att påbörja en ny omgång dagisliv.
    Ha en underbart skön torsdag *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails