20110207

En NY stil!

Måndagen är här!
Och med den "nya" livsstilen så sitter jag här och har avverkat alla morgon "sysslor".
För så här var det ju.
Jag insåg ju att en bebis kan komma lite närsom.
Det måste alltså inte hända på beräknad dag........
Så har mitt sinne fått fnatt!
Jag har fått ett fasligt begär av att allt ska ordnas direkt!
Som att alla sängar ska bäddas innan vi går till bussen på morgonen.
Disken ska alltid vara undanplockad......
tvätt tunnorna får aldrig vara mera än ½ fulla.......
Hm, ni kanske förstår konceptet =P

Och eftersom jag alltid varit liiite slö med sånt & tagit dagen som den kommit.......
så är detta alltså en NY livsstil =)
MEN jag älskar den!
Himlans så hel jag känner mig,
av att inte har en massa "tungt" som hänger över mig......
Tänk OM jag hade förstått detta för flera år sedan ;)

Därför kan jag nu känna mig väldigt nöjd!
För när bebisen än väljer att komma, så spelar det ingen roll......

Jag är beredd....
eller så beredd man kan bli,
när man inte har någon som helst aning,
om VEM som kommer att komma hit för att ta hand om resten av familjen.
För så är det; Vi har INGEN plan.
Om det hela sätter igång på dagen, ja då är det ganska så lugnt
Då har vi svärmor i huset brevid.
Men sätter det igång på natten,
så har svärmor avsagt sig att komma in.......
(vilket vi förstår, eftersom hon är en bit över 70år)
Men sen har ju sambon oftast 1 timmes bilfärd hem ifrån sitt jobb,
innan vi kan sätta oss i bilen för 45 minuters bilfärd in till sjukhuset.
Och här brukar förlossningar landa på snittet 3 timmar, allt som allt!
Summan av allt detta, är alltså;
Jag älskar mitt nya jag =)
Men är en aningens nervös inför dagen då allt startar.
Fast, å andra sidan.....så brukar allt lösa sig i slutänden =)
Men NU, är det dags för lite skapar anda att få landa i mitt sinne.....
Trevlig Måndag på er!

4 kommentarer:

  1. Haha, härligt vännen att du har hittat en ny stil som du är nöjd med! :)
    Och angående det andra, så löser det sig säkert precis som du själv säger!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Så var jag också sista månaden av grav. Allt skulle hållas efter, så att så lite som möjligt skulle vara, ett måste, när väl bebis vill komma ;)För att verkligen kunna "bara vara" med barnen och bebis, återhämta sig.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Skönt Du är vid gott mod och har kommit på ett sätt som underlättar Din dag.
    Jag hoppas Ni ska ha en barnvakt när det väl behövs... svårt att lämna de övriga barnen själva över natten.
    Ha en genomunderbar fortsättning på måndagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Tur att du inte har planerat allt,fniss
    ..förberedelser är nog bäst eftersom planer för dig & mig brukar ha en tendens att haverera.
    Jag håller med dig allt brukar lösa sig i slutänden:)
    Kramar Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails