20110218

Skymten av ett monster.....

Äntligen Fredag!!
Eller??
Jag vet faktiskt inte riktigt om jag längtade efter den här fredagen....
MEN nu är den här, så då gör vi det bästa av det hela ;)

Fast utan att gå in på STORA detaljer......
så kan jag summera veckan som gått......
enligt följande "visdomsORD".

Små barn, små problem......
Stora barn, stora problem.

Jag har noll koll på vart dessa,
för mig just nu sanna ord har sitt ursprung......
MEN läget i hemmet känns en aningens kaotiskt
och jag vet mycket väl vad det handlar OM.

Blivande tonåringar kan nämligen få sina föräldrar att slita sig i håret......
utav UPPGIVENHET!!
Herregud!
Nu vet jag varför min mamma ibland förvandlades till ett monster =P
OCH igår så insåg jag,
att jag har ÄRVT dessa monster gener.

Jag såg en skymt av det.....i spegeln....& i ekot av mina egna ord =(

Men jag erkänner gärna,
att jag nog börjar bli gammal OCH har glömt bort hur det var.....
Eller så handlar det om förträngningar...nu när erfarenhet finnes ;)

HUR som HAVER........
Så blir det säkert en braig fredag ändå....
kanske ett bättre avslut på veckan än själva starten....
Och för att vara riktigt flitig och för att trolla bort monstret.......
Så bakar vi gottigheter till mellisfikat idag =)
Och självklart så är lill kocken med på ett hörn =)TREVLIG FREDAG!!

6 kommentarer:

  1. Här blev ju mamman ett monster utan tålamod pga medicinen och dåligt mående, att lilla trotstrollet dessutom dykt upp gjorde inte livet enklare, men förhoppningsvis blir livet lite lugnare nu när tablettmonstret är på utgång.
    Vissa gånger tror jag man är mer lik sin mamma än vad man någon gång trodde man skulle bli och då inte kanske alltid det mest positiva...
    Go fika till mellis är ju aldrig fel :)
    Jag tycker som Du, Familjen Annorlunda har varit bättre förr, mer trovärdigt, mindre lyx.
    Ha nu en bra fredag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. ÄHHH!!! du är nog inte det minsta lik din mamma!!!
    För du om någon var väl ett MÖNSTERbarn!!! sådetså :-*

    SvaraRadera
  3. Oj då.. Jag som är ett monster redan nu. Vad har vår familj att vänta, egentglien??! Hoppas ni frå en härlig fredag och trevlig helg ändå. Kram!!

    SvaraRadera
  4. Haha, men du Angie....
    Eftersom vi är födda i samma stad, samma år, med mammor födda samma år och som följde varandras fotsteg väääldigt länge.....så borde ju DU oxå ha varit ett MÖNSTERBARN om något ;))

    SvaraRadera
  5. Känner så väl igen det fenomenet:)
    "Ett monster till ett annat" visst är det "roligt" då man inser att ens egna föräldrar nog inte haft det så lätt.
    Tur att det kommer en "ny era" efter 16/17..då vill de flytta hemifrån och bli självständiga istället...
    Ha en härlig fredag. Kram Milla

    SvaraRadera
  6. Håller helt med det ordspråket ;)
    Tur är att det går över även för tonåringarna ;)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails