20110222

Sportlovs tisdag!

Jag anar och tror,
att jag inte är den enda mamman med sportlovs lediga barn hemma?!
Och när man har sportlovslediga barn hemma.....
Ja då händer det ju massor ungefär HELA tiden.
Det finns alltså inte många minutrar över till att slappa framför datorn.
Sen är det så här, att jag har hamnat i nått knas läge.
Jag väntar liksom på att någonting ska sätta igång,
så jag vill inte hitta på nått stort.
Därför så stannar vi hemma,
mestadels i skogen där barnen leker MER än gärna.
Och sen så ska det ju hela tiden tvättas, städas och bakas....
Men ändå är jag inte nöjd =(
Argsint, ja det är jag!
Lättretlig är liksom bara förnamnet!!
Innerst inne, så vet jag....att det är helt naturligt.....
Men det är en klen tröst,
då man känner att monstret gnager & ibland exploderar.
Ibland, så tror jag att jag är nervös.
Ett tillstånd som jag inte brukar besitta......så det är lite nytt ;)
Därför räknar jag nu ner, på 1 hand.......
för nästa vecka, ja då är ju sambon äntligen LEDIG!
Och då kan nog de nervösa nerverna ta semester, banne mig!!

4 kommentarer:

  1. Jag förstår verkligen att situationen med lov och lediga barn samtidigt som graviditeten går in i det sista vänta skedet är aningen jobbigt och absolut inte passar ihop, förhoppningsvis händer inget förrän pappan är ledig och att det då finns barnvakter inom räckhåll - annars får Ni ta med alla 5 barnen till BB ;-)
    Att ha speciellt mycket tålamod i Din situation vore väl märkligt, det är klart Du har nerverna utanpå kroppen.
    Jag önskar jag kunde hjälpa Dig, trist att avstådet är så stort.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag förstår hur Du tänker och jag vet att Du vill mitt bästa, jag tar inte illa upp utan håller med Dig till 110%.
    *kram & go'natt* Åsa

    SvaraRadera
  3. Hmm, sånt humör har jag alltid "råkat ut för" timmarna innan förlossningarna kört igång. Som pms upphöjt till 200 ungefär ;-)

    Fast det kan ju vara en biverkan av sportlovslediga barn oxå ;-) Här har vi precis landat i vardagen efter ett riktigt härligt lov!

    Tack för recepttipset! Perfekt för att lura i mina kräsna familjemedlemmar isterband!

    Ha ett fantastiskt (lugnt) sportlov nu!

    SvaraRadera
  4. Du är världens bästa mamma trots ditt humör! Jag är imponerad att du bara orkar ut i skogen med alla barnen och bullen. Blir det Karlskrona eller Kalmar BB?
    Lycka till!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails