20110601

I-lans problem

Vilda Mathilda....japp, vilda kör vi starkt med just nu.
Ja precis, hon ja.....
Hon har faktiskt haft en lugn och skön natt, efter en hopplös gårdag!
Och detta, trots ett fasligt oväder utanför.
Det var åska och blixtrar som avlöste varandra under hela natten.
OCH självklart regn!
Störtskurar utav regn!!
Vilket idag visade sig genom att det var en aningens blött ute.

Det i sin tur, betyder att när Izabell skulle till dagis och ha utflykt......
Så hade hon kanske, men bara kanske behövt ett par gummistövlar.
Izabells gummistövlar tog sina sista andetag i helgen.
Vilket i sin tur betyder; att hon inte äger ett par stövlar just nu.

Till saken hör, är att JAG är snål.
För det är exakt 3 dagis dagar kvar denna terminen.
Så jag vägrar köpa nya stövlar just nu, det får bli när dagis börjar igen.

SÅ.....idag har jag bjudit både; Dagisfröknar & andra mammor på lite "att prata om"
Ni vet, en sån där grej som jag försvarar......men som andra kanske hade gjort annorlunda med.
Ni vet, när man får sånna där blickar.....
Jag bjuder gärna på det, MEN jag hade väldigt gärna gett en liten slant för att få veta deras tankar.
Till saken hör är; att när vi kom till dagis så var solen redan uppe
och det blåste lite lagom.
Så jag försvarar mitt tycke,
med att hon troligen inte ens hade valt att ta på sig stövlarna......
om hon nu hade haft några =P

Och det var dagens rapport ifrån mina I-landsproblem ;)

Trevlig onsdag mitt i veckan önskar jag oss/er alla!

2 kommentarer:

  1. Jag skulle inte heller ha köpt nya stövlar 3 dagar innan dagsiavslutning!!
    Fötterna växer ju så det knakar under sommaren så "so what". Men tänk att det finns så många tyckande och tänkande föräldrar just vid ett sådant tíllfälle = )
    Jag skulle ha gjort precis som du och det har jag nog faktiskt redan gjort då jag tänker tillbaka =D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej jag håller inte med Dig, jag hade ju faktiskt köpt nya stövlar mitt i sommaren under lovet eftersom Elin behöver ju stövlar som är torra och lämpligt stora även hemmavid inte någon dgis outfit utan något som används flitigt vid utegång i regn & rusk - som våren varit hittills så har Elin använt gummistövlar 80% av tiden efter det var slut på viterstövel användningen.
    Men som sagt för mig är det ju nödvändigt med gummistövlar på både Elins & mammans fötter.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails